TUATARA NAPĘDZA CYFROWĄ TRANSFORMACJĘ W KRAJACH ZATOKI PERSKIEJ
Aplikacja mobilna przygotowana przez polską firmę dla Omantel zdobyła prestiżową nagrodę sułtana Omanu
Spółka Tuatara Business Solutions poinformowała, że aplikacja mobilna wchodząca w skład jej kompleksowego rozwiązania omnichannel, zaprojektowanego, zbudowanego i wdrożonego dla operatora telekomunikacyjnego Omantel, zdobyła nagrodę Award for Excellence in E-Government. Nagroda ta przyznawana jest co dwa lata przez władcę Omanu, sułtana Kabusa ibn Sa’ida. Oprogramowanie stworzone przez polską firmę na platformy iOS i Android zyskało najwyższe uznanie w oczach międzynarodowego jury ekspertów w dziedzinie administracji elektronicznej i usług cyfrowych w kategorii „Najlepsza usługa mobilna w sektorze prywatnym”. Oceniono, że oferuje ona klientom operatora cyfrowe doświadczenie na poziomie równym najbardziej zaawansowanym tego typu aplikacjom na świecie. Stanowi też kolejny krok na drodze do realizacji wizji Omantelu, w której firma będzie odgrywać kluczową rolę w transformacji kraju, zgodnie z globalnymi trendami zmierzającymi do budowy cyfrowego społeczeństwa.
„Wyróżnienie przyznane Omantelowi ma prestiżowy charakter. Konkurs wpisuje się w narodową strategię, która ma na celu popularyzację wykorzystania najnowszych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych, a także wiedzy o nich wśród obywateli Omanu. Natomiast dla Tuatara Business Solutions to potwierdzenie kompleksowych kompetencji w zakresie budowania innowacyjnych rozwiązań biznesowych na bazie najnowszych technologii” – mówi Bogdan Nowopolski, prezes Tuatary.
Nowoczesne usługi, nowoczesne technologie
Aplikacja mobilna Omantelu dostarcza użytkownikom kompletu informacji o posiadanych usługach oraz możliwości ich kontrolowania. Oferuje również dodatkowe funkcje, takie jak przeglądanie i opłacanie rachunków, doładowywanie numerów prepaid, transferowanie środków pomiędzy numerami, subskrybowanie nowych produktów i usług, monitorowanie użycia danych, sprawdzanie ilości posiadanych punktów w programie lojalnościowym, a także lokalizowanie najbliższych wpłatomatów Omantel.
Oprogramowanie charakteryzuje się jednocześnie dużą innowacyjnością techniczną. Zastosowano w nim wiele nowinek, które niedawno miały rynkową premierę. „Wykorzystaliśmy m.in. technologię 3D Touch, która wprowadza dodatkowe możliwości obsługi aplikacji poprzez różnicowanie nacisku na ekran telefonu. Przykładowo, naciskając mocno ikonę aplikacji, przechodzimy od razu do ekranu płatności, gdzie stosując mechanizm one click payment możemy błyskawicznie zrealizować transakcję” – twierdzi Tomasz Kostrząb, Główny Architekt IT w Tuatarze.
Liczba użytkowników aplikacji dostępnej w języku arabskim i angielskim sięgnęła, po zaledwie pół roku od premiery, 200 tysięcy. W tym czasie zrealizowano przy jej użyciu płatności o wartości (w przeliczeniu na złotówki) 15 mln zł.
Kompleksowe rozwiązanie omnichannel
Nagrodzona aplikacja stanowi integralną część wielokanałowego rozwiązania, na które składają się ponadto portal i sklep internetowy. Rozwiązanie pozwala jednocześnie Omantelowi na wykonywanie w czasie rzeczywistym analizy danych sieciowych oraz realizacji zaawansowanych scenariuszy marketingowych uwzględniających czas i miejsce, w którym znajdują się użytkownicy. Rozwiązania tego typu mają pionierski charakter nie tylko w skali regionalnej, lecz także światowej, w tym również na polskim rynku.
„To rodzaj projektu, w którym Tuatara może pokazać pełnię swoich możliwości. Od usług konsultingowych, definiowania wymagań biznesowych, projektowania user experience i układów graficznych stron, z zapewnieniem informacji zwrotnych uzyskiwanych z grup fokusowych, po projektowanie rozwiązania od strony technicznej, jego budowę, wdrożenie oraz integrację z istniejącymi systemami wewnętrznymi operatora” – wyjaśnia Krzysztof Goworek, wiceprezes Tuatary.
Rozwiązanie w całości bazuje na technologii IBM. Na potrzeby aplikacji mobilnej wykorzystano platformę IBM MobileFirst. Portal powstał z użyciem technologii IBM Websphere Portal z IBM Web Content Manager, natomiast w przypadku sklepu użyto IBM Websphere Commerce. Dzięki temu jest to jedyny tego typu kompleksowy projekt omnichannel, zrealizowany na potrzeby operatora telekomunikacyjnego, w całości oparty na technologii IBM. Projekt ma zostać szerzej zaprezentowany podczas najbliższego Mobile World Congress w Barcelonie.
Potencjał biznesowy regionu Zatoki Perskiej
Omantel (Oman Telecommunications Company) to pierwszy i wiodący dostawca zintegrowanych usług telekomunikacyjnych w Omanie. Oferuje najszerszy na krajowym rynku zakres usług oraz największy zasięg. Operator zajmuje również znaczącą pozycję na międzynarodowym rynku. Obecnie ma 10 kabli podmorskich oraz łączność satelitarną. Należąca w 51% do państwa firma stanowi jeden z filarów krajowej gospodarki, napędzając jej rozwój ekonomiczny i postęp społeczny.
Sułtanat Omanu to państwo na Półwyspie Arabskim graniczące ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, Arabią Saudyjską i Jemenem. PKB w kraju liczącym niespełna 3 mln mieszkańców kształtuje w największym stopniu eksport ropy naftowej i przemysł, ale zgodnie z narodową strategią konsekwentnie rozwijana jest nowoczesna gospodarka cyfrowa. Oman to również jeden z najbardziej przyjaznych obcokrajowcom krajów regionu, w którym obowiązują międzynarodowe standardy biznesowe.
„Rynki regionu GCC (Gulf Cooperation Council) charakteryzują się dużym potencjałem stwarzającym ogromne szanse rozwojowe. To obecnie jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie można prowadzić wielkie, transformacyjne projekty, w których nic lub niewiele ogranicza kreatywność i innowacyjność biznesową oraz technologiczną wykonawców. Jednocześnie kraje regionu zdecydowanie stawiają na gospodarkę cyfrową, co stwarza ogromne pole do działania, a przy tym klienci chętnie współpracują z firmami europejskimi” – mówi Bogdan Nowopolski.
O Tuatarze
Tuatara Business Solutions, wykorzystując najnowsze dostępne na rynku technologie IT oferowane przez sprawdzonych partnerów biznesowych takich jak IBM, dostarcza kompletne, innowacyjne rozwiązania biznesowe dla dużych organizacji na świecie, w szczególności w Omanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych krajach wchodzących w skład Rady Współpracy Zatoki (Gulf Cooperation Council).
Powstała w 2014 r. firma, łącząc głęboką wiedzę technologiczną z bogatym doświadczeniem biznesowym, kompleksowo wspiera klientów w realizacji ambitnych celów strategicznych i mierzeniu się z wyzwaniami współczesnego, cyfrowego świata.
Konsekwentne podejście do realizacji misji i koncentracja na wysokiej jakości świadczonych usług umożliwiły firmie dynamiczny rozwój: trzyosobowy zespół w ciągu zaledwie dwóch lat przekształcił się w uporządkowaną, sprawnie zarządzaną, liczącą blisko 70 osób organizację.
Dzięki temu udało się wytworzyć unikalną kulturę organizacyjną łączącą najlepsze cechy wielkich i małych firm. Charakteryzuje się ona szczególną dbałością o najwyższe standardy w obszarze prowadzenia biznesu i obsługi klientów , a zarazem zachowuje atmosferę, pasję i elastyczność typową dla start-upów, która przyciąga do firmy najlepsze talenty.
materiał wideo: http://www.tuatara.pl/blog/2017/1/20/congratulations-to-omantel-on-winning-award-of-excellence
Kontakt:
Aga Rzeźniczak
Dyrektor Marketingu
m: aga.rzezniczak@tuatara.pl
t: +48 796 007 234
www: tuatara.pl
Nadesłał:
aga.rzezniczak@tuatara.pl
|