Tro Media sukcesywnie powiększa grupę kapitałową


2010-10-26
Nastek.pl, to trzeci po Kinomaniaku.pl i Csenter.pl serwis internetowy, który zaledwie w ciągu trzech tygodni trafił pod skrzydła wrocławskiej spółki z segmentu nowych technologii TRO MEDIA. Notowana na NewConnect firma myśli już o kolejnych akwizycjach, na które może wydać prawie 1,9 mln zł.

Nastek.pl (do tej pory Nastolatek.pl), to  istniejący od dziesięciu lat- zrzeszający młodych, ambitnych ludzi- wortal internetowy który odwiedza ok. 350 tys. unikalnych użytkowników, generujący ruch na poziomie 1,5 mln odsłon miesięcznie.

Przeczytaj również:

Wcześniej do grupy kapitałowej TRO MEDIA trafiło po 70% udziałów czwartego co do wielkości serwisu filmowego Kinomaniak.pl oraz największej internetowej społeczności gry Counter – Strike (Cscenter.pl). – Bardzo się cieszę, że w ciągu trzech tygodni od debiutu na NewConnect udało nam się pozyskać do grupy kapitałowej trzy wartościowe, rentowne serwisy. Dzięki specjalnie wypracowanemu przez nas modelowi biznesowemu, nie musieliśmy angażować w projekty gotówki, co oznacza, że mamy do wydania wciąż prawie 1,9 mln zł. Cały czas prowadzimy intensywne rozmowy, analizujemy kolejne projekty i przygotowujemy propozycje zakupu kolejnych serwisów internetowych i firm działających w tej branży - podkreśla Marcin Misztal, prezes TRO MEDIA.

Proponowany przez TRO MEDIA model biznesowy zakłada udział w przedsięwzięciu dotychczasowego twórcy i właściciela serwisu. Dzięki temu z jednej strony  poprzez  wnoszony know-how zwiększa się potencjał przejmowanych serwisów internetowych, z drugiej  TRO MEDIA powiększa swój zespół o doświadczonych i kreatywnych partnerów. Dzięki wsparciu spółki jej partnerzy mogą kontynuować swój dotychczasowy projekt, który w pojedynkę nie miałby możliwości dalszego szybkiego rozwoju. Partner przenosi na TRO MEDIA w całości wszelkie majątkowe prawa autorskie. W zamian nabywa 30% udziałów w „nowym” projekcie oraz otrzymuje symboliczną złotówkę. - My z kolei- poprzez m.in. udział w zarządzanych przez nas kampaniach reklamowych- pomagamy rozbudować serwis i zwiększyć jego zasięg, a w efekcie wartość, co w przyszłości może przełożyć się na wymierne korzyści pierwotnych właścicieli - tłumaczy Marcin Misztal, prezes TRO MEDIA.

Według wstępnych szacunków firmy, jej przychody po trzech kwartałach 2010 r. wyniosły 2,6 mln zł i były o 67% większe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Prognoza na bieżący rok publikowana w dokumencie informacyjnym zakłada przychody na poziomie 3,2 mln zł. Przypomnijmy, że w 2009 r. przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 2,02 mln zł spółka wypracowała 0,66 mln zł zysku netto. Rentowność netto przedsięwzięcia wyniosła ponad 30%.

TRO MEDIA SA jest spółką z segmentu nowych technologii – jej działalność opiera się na kilku uzupełniających się płaszczyznach skupionych wokół rynku multimediów:

Działalność portali internetowych - skupiona jest na budowaniu grupy portali internetowych w różnych kategoriach tematycznych (zarówno poprzez tworzenie nowych, rozbudowę dotychczasowych, jak i akwizycję).

Zarządzanie powierzchnią reklamową – firma specjalizuje się w kompleksowej obsłudze kampanii reklamowych w mediach elektronicznych. Za pośrednictwem swoich jak i zewnętrznych serwisów internetowych oferuje dedykowane formy reklamowe, pośrednictwo oraz wsparcie sprzedaży produktów oraz usług.

Działalność inwestycyjna -  spółka buduje pozycję na rynku gromadząc w swoim portfelu różne portale tematyczne, część z nich tworzy od podstaw, inne pozyskuje w drodze zakupu.



Nadesłał:

TRO MEDIA
http://tro.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl