Światowy trend pre-owned luxury goods wchodzi do Polski.


2016-06-28
W czerwcu na polski rynek odzieżowy weszła nowa marka Chosen By. Pod nazwą tą kryją się luksusowe ubrania i dodatki, które w doskonałym stanie trafiły na jej półki od pierwszych właścicieli. To odpowiedź na rosnący na całym świecie trend doceniany przez znawców mody.

Trend

Przeczytaj również:

W ostatnich latach rynek pre-owned luxury goods święci triumfy na całym świecie. Tylko od 2013 r. zwiększył swoje udziały na globalnym rynku wszystkich dóbr luksusowych niemalże dwukrotnie. Skąd ta tendencja? Im szybciej zmienia się moda w drogim sektorze, tym więcej doskonałej jakości rzeczy trafia do drugiej i trzeciej ręki. Modni klienci, poszerzając wciąż swoje garderoby, często „wietrzą szafy” i sprzedają część rzeczy z poprzednich lub nawet aktualnych kolekcji, by zrobić miejsce na nowe. Tym sposobem wyjątkowe ubrania, buty, torby czy biżuteria, trafiają z powrotem na rynek, sprawiając, że nieosiągalną „it bag” można zdobyć o 30%-70% taniej.

 

Na świecie od lat triumfy święcą takie platformy jak: Vestiaire, The Real Real, Luxury Exchange, Closet Upgrade, V-S-P Consigment, Portero.com. W Polsce z tym trendem dotychczas zetknęłam się tylko w gronie bliskich znajomych, gdy regularnie spotykałyśmy się, by sprzedawać lub wymieniać między sobą wartościową garderobę, której już nie nosimy, a z którą nadal żal nam się było rozstać - mówi Karolina Bartczak, właścicielka marki i pomysłodawczyni platformy  www.chosenby.pl.

 

Na platformie www.chosenby.pl oraz w butiku na Mokotowskiej można kupić i sprzedać ubrania oraz akcesoria, łącznie z biżuterią. Na kupujących czeka zarówno odzież światowych domów mody: Alexandra Mcqueena, Valentino, Chanel, Prady czy Victorii Beckham, jak i ubrania polskich projektantów: La Manii, Gosi Baczyńskiej, Łukasza Jemioła.  Nie dziwi więc, że marką żywo zainteresowane są także gwiazdy: „są rzeczy, z którymi trudno nam się rozstać z powodów sentymentalnych, są też takie, z którymi można rozstać się bez żalu. I w jednym
i w drugim przypadku służą do tego takie miejsca, jak Chosen By. To daje poczucie, że nasze rzeczy oddajemy w dobre ręce” –
mówi Joanna Horodyńska.

 

„Świetny koncept. Niewiele kobiet stać na kultową torbę za kilkanaście tysięcy złotych. A jeśli któraś może ją mieć za 30% jej wartości, to zdecydowanie wygrała los na loterii” – dodała Ewa Wojciechowska.

 

„Chosen by powstało z potrzeby podkreślenia selektywnego charakteru marki. To uniwersalna formuła podkreślająca indywidualność wyborów: butiku, który wyłania najlepsze, unikatowe egzemplarze dla swoich klientów oraz wyborów klientów, którzy spośród oferowanego asortymentu wybierają następnie to, co tworzy ich własny styl. To również decyzja o tym, z którym z pięknych przedmiotów klient pragnie się rozstać. Do współpracy zaprosiliśmy również gwiazdy, które specjalnie dla Chosen By będą tworzyć własne zestawy starannie wyselekcjonowanych ubrań i akcesoriów, w charakterystycznym dla nich stylu. Pierwszym takim zestawieniem będą kolekcje: Chosen By Natalia Klimas oraz zestawienia znanych blogerek” – mówi Katarzyna Włodarczyk, Account Manager agencji Change odpowiadającej za kreację i strategię marki.

 

Za planowanie i zakup mediów odpowiada Value Media. Działaniami PR zajęła się agencja Big Picture.

 

 

Więcej na www.chosenby.eu



Nadesłał:

BIG-PICTURE

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl