Składka Liberty Direct w I półroczu wzrosła o 63%
W I półroczu br. składka przypisana brutto Liberty Direct wzrosła do 61,8 mln zł w porównaniu z 38 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznacza to, że firma osiągnęła 63% wzrost, umacniając silną pozycję w sektorze direct.
Tym samym ubezpieczyciel oferujący polisy przez internet i telefon, z sukcesem realizuje założenia długoterminowej strategii rozwoju w Polsce, będąc jednym z najszybciej rozwijających się towarzystw działających w systemie bezpośrednim. Po 3 latach działalności operacyjnej firma ubezpiecza już ponad 160 tys. pojazdów.
„Mimo ostrej konkurencji na rynku, urośliśmy ponad 60%, jednocześnie stale poprawiając rentowność. Jest to możliwe, gdyż jako firma direct jesteśmy w stanie stosować bardziej zaawansowaną taryfikację i osiągać wyższą efektywność operacyjną niż przeciętna rynkowa." - mówi Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.
„W I połowie roku skupiliśmy się na budowaniu sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych poprzez zróżnicowane kanały dystrybucji oparte o platformę direct, w tym współpracę z komisami oraz marketing afiliacyjny. Dodatkowo, do stałej oferty pakietów OC, AC, Assistance oraz NNW wprowadziliśmy nowy produkt - ubezpieczenie szyb, który spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem Klientów. Rozwijaliśmy ponadto sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych. Systematycznie udoskonalamy również procesy obsługi Klienta - w tym celu wprowadziliśmy w ostatnim czasie monitoring likwidacji szkód on-line, który zapewnia Klientom m.in. bieżący dostęp do informacji na temat statusu czynności zmierzających do ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania" - komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.
Liberty Direct buduje ponadto przewagę konkurencyjną dzięki współpracy typu bancassurance - z ING Bankiem Śląskim oraz w realizacji programów partnerskich z Lukas Bankiem i Citibankiem. Jej oferta dostępna jest także w Deutsche Banku. Do sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych firma wykorzystuje również internet mobilny.
Rynek ubezpieczeń direct jest wart ok. 700 mln zł, z czego główną grupę - 90% stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC, a 10% przypada na Assistance oraz inne ubezpieczenia majątkowe.
Liberty Direct jest jednym z najszybciej rozwijających się ubezpieczycieli w Polsce działających w systemie bezpośrednim - przez Internet i telefon. W 2009 roku przypis składki brutto towarzystwa wyniósł 87,4 mln PLN. Liczba Klientów firmy przekroczyła 140 tys. Oferta firmy obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych dla Klientów indywidualnych - OC, AC, NNW, Assistance, Ubezpieczenie Szyb oraz Ubezpieczenia Mieszkaniowe. Jednym z kluczowych elementów strategii firmy jest oferowanie ubezpieczeń w dobrej cenie przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług w zakresie likwidacji szkód. W rankingu firmy doradczej Hewitt Associates - Najlepszy Pracodawca 2010 - Liberty Direct zajęło drugie miejsce w kategorii małych i średnich firm w Polsce oraz znalazło się pierwszej dziesiątce Najlepszych Pracodawców Europy Środkowej i Wschodniej. Towarzystwo należy do amerykańskiej Grupy Liberty Mutual.
www.libertydirect.pl
Liberty Mutual jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 24 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 86 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej Grupy Liberty Mutual są ubezpieczenia komunikacyjne dla klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual obecna jest Portugalii, Turcji, Hiszpanii oraz Polsce.
www.libertymutual.com
Nadesłał:
Liberty Direct
|