Samoobsługa pracownicza, czyli jak zmniejszyć kolejki do działu HR
Każdy z nas chętnie poświęci dwie minuty na zrobienie przelewu, jeśli nie będzie musiał stać w kolejce do okienka – z takiego założenia kilka lat temu wyszły banki, wprowadzając bankowość elektroniczną.
Każdy nowy pracownik firmy prędzej czy później zapyta o tak prozaiczne czynności jak złożenie wniosku urlopowego czy rozliczenie delegacji. W niemal każdej firmie zostanie przekierowany do osoby odpowiedzialnej za kadry, która wyjaśni mu obowiązujące procedury. O mnogości różnych opcji w tych tematach może opowiedzieć chyba każdy, komu zdarzało się zmieniać pracę: od wniosków mailowych, systemowych aż po ręcznie wypełniane dokumenty wymagające podpisów.
A to dopiero wierzchołek góry lodowej bo pracownik ma do działu kadr znacznie więcej pytań: gdzie sprawdzić stan urlopu, wysokość wynagrodzenia czy jak odebrać rekompensatę za nadgodziny? Wszystkie te zadania realizuje osoba odpowiedzialna za kadry, obowiązków jest więc niemało, zwłaszcza jeśli pracujemy w firmie średniej wielkości – gdzie pracowników jest sporo, a dział kadr często reprezentuje jedna osoba. Choć temat może wydawać się prozaiczny de facto cierpią na tym wszyscy – kadrowa, która ma za duża zadań, pracownicy którzy muszą tracić czas na skomplikowane procedury i stanie „w kolejkach” do działu kadr i wreszcie cała firma, ponieważ produktywność wszystkich pracowników jest znacznie obniżona.
Samoobsługa pracownicza – czyli co?
Pod dość zagadkową nazwą samoobsługi pracowniczej kryją się platformy internetowe oferujące różnego rodzaju rozwiązania dla pracowników. Aplikacje zwykle są częścią programów kadrowych i umożliwiają kontakt z działem HR poprzez monitor naszego komputera.
Czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/rozwiazania_hr/samoobsluga_pracownicza_czyli_jak_zmniejszyc_kolejki_do_dzialu_hr.html
Nadesłał:
openmediagroup
|