2012-06-26
Możliwość szybkiej wymiany kreacji reklamowej i relatywnie niskie koszty uruchomienia kampanii – to największe atuty kampanii reklamowej prowadzonej na telebimach LED. Z tej formy promocji coraz częściej korzystają organizatorzy eventów
Kampania w trybie przyspieszonym
Kampania outdoor to dla marketerów przede wszystkim niższy nakład finansowy i krótszy proces przygotowania kreacji. Odpowiedni dobór nośników umożliwia dotarcie do wąskiej grupy odbiorców: mieszkańców konkretnego osiedla, dzielnicy, miasta czy województwa. I to praktycznie z dnia na dzień.
- W przypadku promocji wydarzeń istotna jest możliwość szybkiej aktualizacji informacji związana np. ze zmianą miejsca i godziny wydarzenia, składu zespołu, czy programu. Klasyczna kampania billboardowa uniemożliwia tego typu działania, bo wymiana danych wiązałaby się z koniecznością klejenia nowego plakatu - mówi Szymon Świtilnik.
Taka sytuacja spotkała organizatorów tegorocznej edycji III i IV rundy Mistrzostw Polski i Pucharu Polski, którego organizację dosłownie w ostatniej chwili przeniesiono z Opola do Cieszyna. Na przygotowanie całej imprezy organizatorzy mieli niecałe dwa tygodnie - zbyt mało czasu, aby przygotować, wydrukować i opublikować nowe billboardy. Jedyną skuteczną formą reklamy outdoor były w tej sytuacji telebimy LED.
Ekran przyciąga uwagę
Z tej formy wsparcia promocyjnego korzystają organizatorzy bardzo różnych imprez. - Promowaliśmy zarówno wielkie wydarzenia sportowe, jak gala MMA w katowickim Spodku czy Mistrzostwa Polski w Lekkiej Atletyce, ale także koncerty i wystąpienia artystyczne topowych polskich wykonawców - wylicza przedstawiciel Medas-media.
Wysoką skuteczność reklamy na telebimach LED zapewnia nie tylko duża liczba ekranów, ale również ich możliwości techniczne. - W kreacji reklamowej możemy zastosować elementy filmowe, na przykład fragmenty poprzednich koncertów danego wykonawcy. To zdecydowanie zwiększa atrakcyjność przekazu, pozwala wyróżnić się spośród tysięcy statycznych bilbordów, jakimi obklejone są polskie miasta - przekonuje Szymon Świtilnik.
Reklama zawsze aktualna
Kampanie billboardowe należy planować z dużym wyprzedzeniem – jest to jedyna gwarancja, że reklamy pojawią się dokładnie w tych miejscach, w których życzy sobie tego reklamodawca. Billboardy w centrach miast mają z reguły wysokie obłożenie i praktycznie nie jest możliwe wynajęcie ich „z dnia na dzień” na krótkoterminową kampanię. Dla organizatorów eventów nie jest to oczywiście korzystne.
Decydując się na kampanię reklamową na ekranach LED, w większości przypadków nie będzie problemu z publikacją w każdym, dostępnym w ofercie operatora, miejscu. Jednak firmy wynajmujące powierzchnię reklamową na telebimach również stosują wcześniejszą rezerwację emisji. Głównie po to, aby zagwarantować reklamodawcom jak najwyższą liczbę „rotacji”, czyli wyświetleń reklamy w określonym czasie. - Ale w tej kwestii jesteśmy elastyczni. Mamy świadomość, że w przypadku eventów wiele elementów jest przygotowywanych na ostatnią chwilę. Zawsze staramy się znaleźć dla klienta najbardziej optymalne rozwiązanie - przekonuje przedstawiciel Medas-media.
Nadesłał:
Medas-Media
http://www.medas-media.com.pl/
|
|