Purella Food szturmem podbija rynek superfoods
Polski rynek zdrowej żywności, w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej i USA, jest wciąż mały i nienasycony, nie pozostaje jednak obojętny na światowe wpływy i znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju. Kto ?
Doskonałym przykładem zrozumienia i wykorzystania dynamicznej sytuacji na rodzimym rynku zdrowej żywności jest polski start up Purella Food. Firma w październiku 2016 roku obchodziła pierwsze urodziny. Obrót spółki w pierwszym roku działalności zamknął się kwotą 2 mln zł, w przyszłym roku celem Purella Food jest podwojenie tego wyniku. Właściciele Purella Food od początku wiedzieli, że interesuje ich branża zdrowej żywności, jednak i tu chcieli znaleźć niszę jak najdokładniej odpowiadającą założeniom firmy. Okazało się, że są nią superfoods, czyli produkty posiadające nadzwyczajne nagromadzenie składników odżywczych. Założeniem spółki było, aby produkt firmowany przez markę odznaczał się najwyższą jakością, ale także małym współczynnikiem występowania na polskim rynku. Wybór padł na chlorellę, składnik na którym obecnie bazuje firma.
Co?
Pierwsze produkty marki Purella Food, które trafiły do sprzedaży to proszek i tabletki zawierające czystą chlorellę. Stały się one punktem wyjścia do budowania szerokiego portfolio: bezcukrowych batonów raw, kuracji oczyszczającej GREENDOX, linii smoothie (NFC) zawierającej wyłącznie owoce, warzywa i chlorellę oraz kuleczek Raw Bites pierwszego produktu BIO w ofercie firmy. W roku 2017 na półkach sklepowych pojawią się kolejne zaskakujące nowości.
Gdzie?
Obecnie produkty marki dostępne są we wszystkich ze 1,2 tys. sklepów Rossmann oraz w 77 ze 120 marketów sieci Piotr i Paweł. Spółka pod koniec roku 2016 rozpoczęła współpracę z siecią Carrefour oraz Delikatesami Centrum. Jednym z kluczowych celów na rok 2017 jest wejście na rynek europejski. Obecnie trwają rozmowy z takimi krajami jak Wielka Brytania (jeden z największych rynków superfoods w Europie), Belgia, Malta czy Turcja.
Jak?
Celem firmy jest kreowanie świadomości Polaków, nie tylko w sferze odżywiana, ale także zdrowego życia. Purella Food swoimi działaniami chce walczyć z wciąż szeroko obecnym mitem, że superżywność to przywilej dostępny wyłącznie wybranym. Pierwszym krokiem jest wzmożona działalność w świecie social media i doskonała komunikacja marki na takich portalach jak Facebook, Instagram czy YouTube, które służą nie tylko do budowania własnej rozpoznawalności, ale przede wszystkim do prowadzenia szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej. Purella Food nawiązała współpracę z Agnieszką Kopczyńską, autorką bloga agamasmaka.pl oraz Pawłem Ochmanem twórcą weganon.pl, którzy zajmują się propagowaniem zdrowego żywienia. Marka angażuje się także w projekty CSR (Corporate Social Responsibility) z zakresu zdrowego żywienia, aktywnego trybu życia czy ochrony środowiska.
Nadesłał:
Kostrzewapr
|