OKIEM EKSPERTA: FORMAT HANDLOWY A ZESTAW NAJEMCÓW


2013-06-17
CBRE, wiodąca światowa firma doradcza w sektorze nieruchomości komercyjnych, opublikowała komentarz ekspercki o doborze najemców w różnych konceptach handlowych.

Jak stworzyć idealny zestaw najemców? Jakich wybrać najemców strategicznych dla realizowanego projektu? Czy ci sami najemcy sprawdzą się w centrum wyprzedażowym i w parku handlowym? Eksperci CBRE pokazują, co sprawia, że dany projekt ma szanse na sukces i na co zwracać uwagę dobierając najemców.

 

W każdym formacie projektu handlowego, jednym z najistotniejszych elementów jest strategia wynajmu. Zaczynając od wyboru odpowiedniej lokalizacji, która zapewni wysoką odwiedzalność, poprzez dopasowanie wielkości projektu do lokalnego rynku, jego koncepcji architektonicznej i komunikacji wewnątrz i zewnątrz centrum oraz obszaru oddziaływania centrum, to strategia wynajmu finalnie określi profil projektu, grupę docelowych odbiorców i użytkowników centrum handlowego. Ostatecznym i jednym z najistotniejszych etapów projektu jest odpowiedni dobór najemców, który sprawi, że projekt jest wewnętrznie spójny - ma on decydującą rolę w przyciąganiu i zatrzymaniu klientów.” – powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE.

 

„W przygotowaniu odpowiedniego układu najemców może pomóc analiza obecnych powierzchni danych najemców w konkurencyjnych centrach handlowych lub też przeprowadzenie indywidualnych wywiadów z najemcami strategicznymi, w których określą wielkość swoich powierzchni oraz ich wstępną lokalizację. Rekomendowane jest również określenie procentowego udziału poszczególnych branż w centrum. Taka analiza będzie pomocna w przygotowaniu odpowiedniego profilu i pozycjonowania projektu.” – dodała Joanna Mroczek, dyrektor działu doradztwa i badań rynku w CBRE.

-koniec-

 

CBRE to największa na świecie firma doradcza działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych (pod względem przychodów za rok 2012), a także jedna z 500 wiodących firm świata według rankingów magazynu Fortune oraz agencji ratingowej Standard & Poor’s. CBRE, z siedzibą główną w Los Angeles, zatrudnia około 37 000 pracowników i obsługuje inwestorów, właścicieli oraz najemców nieruchomości
w ponad 300 biurach na całym świecie (nie wliczając firm stowarzyszonych i partnerskich). Zakres usług świadczonych przez CBRE obejmuje: doradztwo strategiczne w zakresie inwestycji i wynajmu, usługi korporacyjne, usługi zarządzania nieruchomościami oraz projektami, administrację firm, bankowość hipoteczną, wyceny, usługi deweloperskie, usługi zarządzania inwestycjami oraz usługi konsultingowe
i analityczne. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej
www.cbre.com.



Nadesłał:

Questia Sp. z o.o. Communications Management Consultants
http://www.questiapr.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl