Odpowiedzialna Kompania – dobre praktyki lidera branży piwowarskiej w raporcie FOB


Odpowiedzialna Kompania – dobre praktyki lidera branży piwowarskiej w raporcie FOB
2013-03-28
Już po raz dziewiąty działania społeczne Kompanii Piwowarskiej zostały zaprezentowane w raporcie przygotowywanym corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Tym razem w podsumowaniu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2012. Dobre Praktyki” wymieniono aż sześć inicjatyw KP.

27 marca odbyło się uroczyste ogłoszenie raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2012. Dobre Praktyki”, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W tej edycji raportu opisano 262 praktyki 106 firm. Wśród nich znalazła się Kompania Piwowarska, której dobre praktyki są uwzględniane w publikacji nieprzerwanie od 2004 r. Tegoroczna uroczystość była dla KP szczególnie ważna, ponieważ firma świętowała 5-lecie współpracy z FOB i z tej okazji odebrała specjalną statuetkę.

Przeczytaj również:

Eksperci Forum Odpowiedzialnego Biznesu uznali, że aż sześć dobrych praktyk Kompanii Piwowarskiej zasługuje na to, by podzielić się nimi na łamach raportu. W kategorii „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” do publikacji zakwalifikowała się Platforma Wolontariatu, czyli nowe narzędzie usprawniające współpracę pracowników KP z organizacjami pozarządowymi i fundacjami w zakresie wolontariatu. Organizacje, które do tej pory przesyłały swoje prośby o wsparcie w różny sposób, np. mailowo czy listownie, teraz mogą zrobić to właśnie za pomocą Platformy. Oferty współpracy są rejestrowane w wirtualnej bazie i widoczne dla wszystkich pracowników firmy, którzy z łatwością mogą znaleźć projekt realizowany w swojej okolicy i przyłączyć się do niego.

W kategorii „Środowisko” doceniono aż dwa działania KP. Pierwsze z nich to akcja „Ekologia się opłaca”, za pomocą której firma chciała przypomnieć konsumentom i detalistom zalety opakowań zwrotnych. Projekt miał charakter pilotażowy, trwał ponad miesiąc i objął swoim zasięgiem wszystkie punkty sprzedaży w Warszawie. W tym czasie do sklepów trafiły materiały informacyjne, a klienci podczas zakupów otrzymywali specjalne nosidła do butelek.

Z uznaniem spotkało się także wyprodukowanie ekotoreb z nieużywanych już bannerów reklamowych piw z portfolio KP. Torby zostały uszyte przez pracowników Zakładu Aktywności Zawodowej z Piły – przedsiębiorstwa społecznego zajmującego się aktywizacją zawodową osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością. Zaletą tego pomysłu był nie tylko recykling materiałów, ale także wspieranie społeczności lokalnych.

Natomiast trzy kolejne inicjatywy KP zostały wymienione w publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu w specjalnej części „Praktyki długoletnie”. Są to: „Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej”, od dwóch lat przygotowywany w nowej formule, zgodnej z międzynarodowym standardem Global Reporting Initiative w wersji 3.1 (GRI G3.1) oraz panele interesariuszy organizowane w Kompanii Piwowarskiej od 2011 roku. Lider branży piwowarskiej w Polsce przygotowuje panele w oparciu o zasady standardu AA1000SES (AccountAbility Stakeholder Engagement Standard), który uwzględnia postulaty i propozycje samych interesariuszy. Trzecią praktyką długoletnią jest program „Zgrani z naturą”, rozszerzony w minionym roku o ekologiczne happeningi dla pracowników oraz zbiórkę surowców wtórnych z partnerem biznesowym KP, właścicielem sieci sklepów Biedronka.

Jesteśmy bardzo dumni, że nasze zaangażowanie społeczne, ekologiczne oraz współpraca z interesariuszami zostały po raz kolejny zauważone i docenione. Kompania Piwowarska już od wielu lat prowadzi rozmaite działania na rzecz społeczności lokalnych i środowiska, które szybko nabrały charakteru stałych programów. Każde wyróżnienie daje nam jeszcze większą mobilizację do aktywności w tym zakresie i sprawia, że stajemy się coraz bardziej odpowiedzialni mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki” jest publikowany od ponad 10 lat i opisuje działania przedsiębiorstw w dziedzinie idei prospołecznych. Publikacja stanowi przegląd aktywności firm w zakresie CSR oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku. W roku 2012, w jubileuszowej edycji raportu zostały wymienione trzy ważne inicjatywy lidera branży piwowarskiej.

Każda firma, która w 2012 roku zrealizowała dobrą praktykę CSR, mogła ją zgłosić do raportu w jednym z siedmiu obszarów, zgodnych z normą ISO 26000: ład organizacyjny, praktyki z zakresu pracy, prawa człowieka, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. W tym roku stworzono osobną kategorię „Praktyki długoletnie”, w której znalazły się działania opisane w poprzednich edycjach raportu i kontynuowane przez firmy.

Zgłoszenia zostały zweryfikowane przez Komitet Merytoryczny pod względem kryteriów: adekwatności działania z misją firmy, innowacyjności praktyki względem realizowanych wcześniej i względem innych firm, tworzenia wzajemnych korzyści dla firmy i dla interesariuszy oraz wymierności działania pod względem ekonomicznym, ekologicznym i społecznym.



Nadesłał:

Kompania Piwowarska S. A.
http://kp.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl