Obsługa klienta w chmurze
Chmura obliczeniowa jako narzędzie ułatwiające obsługę klienta.
Coraz więcej firm chcąc dostosować się do szybkiego rozwoju technologicznego, korzysta z przechowywania danych w tzw. „chmurze". Zaczyna być ona podstawowym rozwiązaniem stosowanym w wielu obszarach działalności przedsiębiorstw, a także w wielu sektorach - od bankowości poprzez komunikację, aż do branż metalowych, min. CNC, dźwigowych, gastronomicznych, budowlanych. Jednym z ważniejszych elementów procesu biznesowego, w którym chmura z powodzeniem znajduje zastosowanie, wzmacniając konkurencyjność firmy jest obsługa klienta. Jak ją wykorzystać i jakie korzyści niesie to ze sobą?
„Chmura obliczeniowa" (tzw. Cloud Computing") jest modelem przetwarzania danych w przestrzeni umożliwiającej przechowywanie dokumentów, zdjęć i plików. Do tej wirtualnej „przestrzeni" mamy dostęp w zasadzie z każdego miejsca i nośnika, który może połączyć się z Internetem. „Chmura" to jednak nie tylko wirtualny dysk, lecz także miejsce, które umożliwia korzystanie z usług i systemów internetowych. Zarówno pierwsze, jak i drugie zastosowanie sprawia, że „chmura" jest bardzo atrakcyjna dla przedsiębiorstw z różnych branż. Korzyści płynących z Cloud Computingu jest wiele. Najważniejszą z nich jest znaczne ograniczenie kosztów (nawet o 30%), skalowalność i duży wpływ na wzrost konkurencyjności. Współdzielenie danych umożliwiające odpowiednim osobom dostęp do właściwych informacji w miejscu i momencie, w którym najbardziej ich potrzebują, przenosi działania firmy na wyższy poziom zarządzania przedsiębiorstwem. Dane gromadzone są w czasie rzeczywistym, przez co zawsze możliwy jest dostęp do aktualnych informacji i plików, a sposób ich gromadzenia pozwala na prowadzenie uporządkowanych baz danych. Oznacza to szybszy dostęp do analiz, statystyk i raportów, które mogą być generowane automatycznie na podstawie najbardziej aktualnych danych. Pozwala to na objęcie odpowiedniej strategii biznesowej dostosowanej do obserwowanych trendów. Korzystanie z chmury w sposób widoczny usprawnia obsługę klienta, gwarantuje wysoką dostępność usług i zwiększa mobilność związaną z elastyczną reakcją na potrzeby klienta. Zalety Cloud Computingu wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa świadome ich znacznego wpływu na podniesienie własnej konkurencyjności, usprawnienie działań i zwiększenie ilości wykonanych zleceń. Zwiększenie przychodów, poprawa efektywności i wydajności, obniżenie kosztów oraz poprawa satysfakcji klienta należą do często wymienianych. Powyższe elementy sprawiają, że pracownik mobilny może poświęcić więcej czasu klientowi - zbudować relacje, pogłębić zaufanie i polecić kolejne usługi. Wdrożenie rozwiązania chmurowego pozwala ponadto zmniejszyć nakłady na zarządzanie systemem i administrację, obniżyć koszty sprzętu i skupić się na kluczowych działaniach z punktu widzenia sukcesu rynkowego.
-Oferujemy wysokiej klasy centrum danych oraz najnowocześniejszą platformę firmy Microsoft, jak i jeden z najlepszych systemów w klasie Cloud Computingu - mówi Bożena Kruk, członek zarządu Luceos Intelligence, firmy oferującej rozwiązanie do zarządzania serwisem mobilnym Luceos Smart Service Management. - Procedury dostępu oparte są na polityce bezpieczeństwa zapewniającej szyfrowanie danych, blokady dostępów, monitoring, kontrolę każdego z elementów systemu oraz wielokrotną redundancję kopii bezpieczeństwa, połączeń z Internetem i źródeł energii - dodaje.
Korzyści z wdrożenia usług chmurowych to przede wszystkim wzrost szybkości i elastyczności wykonywanych serwisów oraz ich liczby (nawet o 20%), znaczna oszczędność i zwiększenie zysku przedsiębiorstwa (o 14%). Klient zadowolony ze sprawnej i zaawansowanej technologicznie obsługi chętniej poleci jej usługi w swoim biznesowym otoczeniu.