NUTRICIA Polska – Najlepszy Pracodawca 2017 według Aon Hewitt
NUTRICIA Polska, wiodący producent preparatów z zakresu żywienia medycznego oraz produktów dla niemowląt i małych dzieci, została laureatem 12. edycji programu Najlepsi Pracodawcy w 2017 roku. Tytuł Najlepszego Pracodawcy uzyskała po raz piąty z rzędu.
Prestiżowym tytułem Najlepszego Pracodawcy w 2017 roku, w kategorii przedsiębiorstw zatrudniających do 250 pracowników, zostało wyróżnionych 11 firm. W gronie laureatów – firm tworzących najbardziej angażujące środowisko pracy – już piąty raz znalazła się NUTRICIA Polska. W 12. edycji programu Najlepsi Pracodawcy 2017 obie dywizje spółki po raz pierwszy wzięły udział oddzielnie. Opinie udzielone przez pracowników pozwoliły na przyznanie im dwóch niezależnych tytułów Najlepszego Pracodawcy.
Wyróżnienie Aon Hewitt jest dowodem na tworzenie przez obie dywizje spółki NUTRICIA Polska najbardziej angażujących środowisk pracy. Codziennie wypełniana misja Dywizji Żywności dla Dzieci „Zdrowe dzieci, zdrowa przyszłość” ma odzwierciedlenie w działaniach wewnątrz organizacji, co przejawia się m.in. w programach skierowanych do pracowników-rodziców czy mających na celu kształtowanie dobrych nawyków zdrowotnych. Misją Nutricii Medycznej jest sprawienie, by żywienie medyczne stało się integralnym elementem opieki zdrowotnej, a wyrazem odpowiedzialności za pracowników jest m.in. program Zdrowa Organizacja, którego celem jest stworzenie jeszcze lepszych warunków pracy, zapewniających komfort i równowagę, a także sprzyjających wymianie opinii.
„Jesteśmy dumni z otrzymania tytułu Najlepszego Pracodawcy i cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyli firmę nasi pracownicy. Jednocześnie mamy świadomość, jak ogromna odpowiedzialność za utrzymanie zadowolenia i zaangażowania pracowników teraz na nas spoczywa. To szczególnie duże wyzwanie dla tak dynamicznie rozwijającej się organizacji, w której w ciągu kilku ostatnich lat każdego roku odnotowujemy dwucyfrowy przyrost liczby pracowników” – mówi Jan Woliński, dyrektor ds. HR w Polsce, Rosji&CIS, krajach bałtyckich i Ukrainie, Dywizja Żywności Medycznej NUTRICIA Polska.
„Mocna strona NUTRICIA to różnorodność pracujących osób. Jest siłą organizacji, prowadzącą do burzliwych, opartych na wzajemnym szacunku otwartych dyskusji, dzięki którym wypracowujemy nowe rozwiązania. Słuchamy potrzeb pracowników i troszczymy się o siebie. Każdy sukces czy ważne wydarzenie chcemy dzielić. W trudnych chwilach wspieramy. Wyróżnia nas kultura organizacyjna, oparta na bliskości i zaufaniu. Zarząd zaprasza szersze grono pracowników do współtworzenia strategii firmy. W jej budowanie są zaangażowani senior managerowie, mający wpływ na rozwój organizacji – poprzez prowadzenie szkoleń, coachingów i współtworzenie programu Accountability Wiarygodny i odpowiedzialny. W programie wdrażamy proste narzędzia wspierające efektywność i rozwój organizacji oraz nas samych. Dzięki minirozmowom coachingowym (thinking partnership) pomagamy sobie, podejmując wyzwania biznesowe dotyczące zespołu lub zupełnie innego działu. Tytuł Najlepszego Pracodawcy zobowiązuje. To sukces wszystkich pracowników, a dla nas – motywacja i odpowiedzialność” – tłumaczy Paweł Piątek, Dyrektor Zarządzający, Dywizja Żywności dla Dzieci NUTRICIA Polska.
„Na pewno będziemy kontynuować i rozwijać działania skierowane do pracowników, ponieważ jesteśmy przekonani, że organizacja to najlepsza inwestycja” – dodaje Katarzyna Rudzińska, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi, Dywizja Żywności dla Dzieci NUTRICIA Polska.
„Regularnie sprawdzamy efektywność podejmowanych przez nas działań, dzięki czemu mamy możliwość dopasowania poszczególnych aktywności do aktualnych potrzeb pracowników. Ostatni rok w dużej mierze został poświęcony działaniom dotyczącym work-life balance. Znakomita większość pracowników wzięła udział w warsztatach i szkoleniach związanych z zarządzaniem stresem oraz mindfulness. Wprowadziliśmy savoir-vivre komunikacji mailowej, spotkań i pracy na open space. Dbamy też o rozwój kluczowych kompetencji pracowników, czego wyrazem są działania obejmujące analizę i mapowanie nadrzędnych procesów i odpowiedzialności biznesowych, jak również implementację procesu zarządzania priorytetami i projektami. Silny nacisk kładziemy też na akcje well-beingowe oraz monitorowanie i docenianie postaw i wartości, które reprezentują nasi pracownicy. Przykładem może być tu związany z promowaniem kultury bezpieczeństwa konkurs Złota kierownica, w którym wyróżniliśmy najbezpieczniejszych kierowców. Z przeprowadzonego niedawno badania opinii pracowników wynika, że poziom poczucia równowagi między życiem zawodowym i prywatnym wzrósł znacząco w porównaniu do poprzedniego roku. Wciąż mamy wiele do zrobienia, ale cieszy nas, że efekty wdrożonych działań już są widoczne” – dodaje Jan Woliński.
Program Najlepsi Pracodawcy, prowadzony od 12 edycji przez Aon Hewitt, jest największym tego typu badaniem w Polsce. Pozwala na kompleksową diagnozę organizacji pod kątem zaangażowania pracowników. Firmy biorące udział w badaniu mają możliwość: zidentyfikować najbardziej istotne czynniki wpływające na zaangażowanie pracowników; zidentyfikować grupy pracowników kluczowe do budowania zaangażowania; skoncentrować się na kluczowych obszarach mających wpływ na wyniki biznesowe firmy; porównać wyniki firmy z rynkiem i branżą.
Nadesłał:
Alert Media
|