Nowe inwestycje Velvet CARE
W drugim kwartale 2015 zostaną uruchomione nowe linie technologiczne w jednym z największych zakładów papierniczych w Polsce należącej do Velvet CARE fabryce w Kluczach.
To właśnie tam powstają najbardziej znane produkty z bibuły higienicznej - papier toaletowy, ręczniki papierowe i chusteczki higieniczne Velvet. Kompleksowe inwestycje w perspektywie najbliższych 2-3 lat, których wartość szacuje się na ok. 200 mln zł, mają na celu zwiększenie mocy produkcyjnych oraz rozszerzenie asortymentu, zarówno na potrzeby własne, jak i kontrahentów zainteresowanych produkcją marek własnych.
|
Velvet CARE, polska firma powstała w wyniku wykupu menedżerskiego współfinansowanego przez fundusz inwestycyjny Avalon MBO II, będąca właścicielem marki Velvet, wiodącego gracza na polskim rynku papierowych wyrobów higienicznych, sukcesywnie od 2 lat realizuje ambitny plan rozwoju.
W 2014 roku zmodernizowano papiernię w Kluczach, dzięki czemu wprowadzono nową, jeszcze lepszą jakość produktów marki Velvet. Standardem stały się trójwarstwowe, a nie jak dotychczas dwuwarstwowe, papiery toaletowe oraz bardziej chłonne ręczniki papierowe, produkowane z wykorzystaniem technologii DESL. Zmieniono opakowania oraz zaprezentowano światu nową ikonę marki – misia polarnego.
W bieżącym roku przystąpiono do 2. etapu inwestycji w park maszynowy. W drugim kwartale ruszą nowe linie technologiczne, które znacząco zwiększą moce produkcyjne oraz umożliwią produkcję zupełnie nowych kategorii produktów (nawilżany papier toaletowy, nawilżane chusteczki do pielęgnacji niemowląt), w tym także wyrobów kosmetycznych o najwyższej jakości (chusteczki higieniczne z balsamem). Nowe produkty z segmentu premium będą dostępne na polskim rynku już w II kwartale 2015 roku. Szacuje się, że całkowita wartość inwestycji w ciągu 2-3 lat wyniesie ok. 200 mln zł. „Są to inwestycje przełomowe dla Velvet CARE, pozwalające na zaoferowanie innowacyjnych produktów naszym konsumentom. Umożliwią one rozszerzenie portfolio marki Velvet o zupełnie nowe kategorie rynkowe ale również, dzięki znacznie zwiększonym mocom produkcyjnym, pozwolą zaoferować naszym partnerom możliwość produkcji marek własnych w wielu obszarach. ” – komentuje Marek Ściążko, wiceprezes Velvet CARE.
Nadesłał:
PR Room
|