Niezależne i online. Kobiety rządzą w zamawianiu jedzenia w sieci
Więcej kobiet niż mężczyzn zamawia jedzenie z dostawą – wynika z raportu PizzaPortal.pl. To efekt zmian społecznych. Znika presja bycia perfekcyjną panią domu, gotującą kilkudaniowy obiad dla całej rodziny.
Kobiety nadal są jednak decydentkami w kwestii kulinarnej aktywności - analizują eksperci PizzaPortal.pl.
Kobiety mają apetyt na sukces
W Polsce przygotowywanie domowych posiłków było przez długie lata elementem tradycji i budowania więzi rodzinnych. W ten sposób okazywano troskę i dbałość o rodzinę. Obecne tempo życia oraz coraz większy udział kobiet w rynku pracy powodują zmiany w modelu rodziny.
Kobiety mają coraz większy apetyt na sukces. Panie znacznie częściej niż mężczyźni wskazują stanowiska dyrektorskie jako oznaczające dla nich spełnienie zawodowe. Teraz aż 74 proc. kobiet potwierdza, że ma opracowaną ścieżkę kariery, a 25 proc. przyznaje, iż trudno im pogodzić pracę z życiem domowym. [1]
Kobiety wciąż decydują w kuchni
Kobiety są niezależne w każdej sferze swojego życia, stąd to właśnie one podejmują decyzje o zamówieniu jedzenia z dostawą do domu. Z raportu PizzaPortal.pl wynika, że w zamawianiu jedzenia dominują właśnie kobiety, stanowiące 53 proc. wszystkich zamawiających.
- Kobiety nadal są decydentkami, jeśli chodzi o kulinarną aktywność w gospodarstwach domowych. Dodatkowo w dzisiejszych czasach nie czują już presji bycia perfekcyjną panią domu, gotującą kilkudaniowy obiad dla całej rodziny - tłumaczy Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.
Czynnikami wpływającym na zmianę podejścia do przygotowywania posiłków w domu są ograniczona ilość wolnego czasu, niechęć do gotowania, dostępność gotowych dań w sklepach oraz coraz większy wybór posiłków, które można zamówić przez serwisy takie jak PizzaPortal.pl.
Gotowanie coraz mniej ekonomiczne
Dawne społeczne oczekiwanie by kobieta, która opuszcza rodzinny dom potrafiła gotować, już nie istnieje.
- Gospodarstwa domowe są coraz mniej liczne, a to oznacza, że gotowanie staje się wręcz nieekonomiczne. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których w domu nie ma osoby, która potrafi czy choćby po prostu lubi gotować - dodaje prezes Kruszyński.
Taka sytuacja skłania do kupowania dań bądź zamawiania jedzenia online. Tempo życia przyspiesza i dużo pracujemy, dlatego czas wolny chcemy przeznaczać na przyjemności. Szacuje się, że w 2025 roku wartość rynku zamówień online wyniesie blisko 6 mld zł, a dziś wynosi ok. 1 mld zł.
[1] Hays Poland. Kobiety na rynku pracy. Kompetencje i różnorodność. Raport 2019.
Nadesłał:
paulina.stepien@38pr.pl
|