Nagrody w biznesie – jak wybrać najlepszą
Na przedsiębiorców czekają setki nagród podkreślających wartości, którymi kieruje się firma, jej osiągnięcia w biznesie lub imponujące przychody. Jak spośród wszystkich dostępnych opcji wybrać nagrodę, która będzie stanowić wartość dla przedsiębiorstwa?
Reklama w mediach i obecność w sieci to najpopularniejsze narzędzia promocji firmy, z którymi musi się liczyć każdy z przedsiębiorców. Jednak na dotarcie do klientów i skuteczną sprzedaż wpływa szereg spraw wymagających specjalistycznej wiedzy z zakresu marketingu. Jednymi z nich są nagrody - im precyzyjniej dobrane, tym bardziej wartościowe. W nowym roku warto mieć rękę na pulsie i śledzić pojawiające się plebiscyty, aby w odpowiednim momencie skutecznie wykorzystać ich potencjał w budowaniu wizerunku marki. Odebranie eleganckiej statuetki to nie tylko wyróżnienie dotychczasowej pracy, ale również krok w stronę zaprezentowania się jeszcze większemu gronu odbiorców. Poza największymi graczami, również jednoosobowe działalności gospodarcze i start-upy mogą wziąć udział w plebiscytach, które najczęściej oceniają innowacyjność, rozwój czy wpływ na lokalną społeczność. I wbrew pozorom wszystkie grupy mają takie same szanse wygranej.
- Prowadzenie kilkuosobowej firmy lub przychody nieprzekraczające pewnego progu nie wykluczają z wyścigu o wygraną. Ogromną część polskiej gospodarki stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa - część z nich ma szanse przerodzić się w spółki wpływające na wygląd całej branży w kraju. Dlatego warto skorzystać z wszelkich form promocji, nawet jeśli dotychczas nie braliśmy ich pod uwagę. A gala wręczenia nagród to doskonałe forum do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, co jest ważne zwłaszcza dla sektora MSP, w którym takie znajomości stanowią szczególną wartość - mówi Maciej Gnyszka, założyciel Towarzystw Biznesowych, które w ramach odznaczenia wyjątkowych firm wręczają statuetki Pegazy Biznesu.
Ważne jest zastanowienie się, komu tak naprawdę ma zaimponować nasza nagroda i z czym się wiązać. Na wartość nagrody wpływa sam proces weryfikacji kandydatów, dlatego dobrze jest już na początku zawęzić wybór do tych plebiscytów, które prezentują wyraźne i niezmienne kryteria przyznawania wyróżnień. Często odbywa się to na podstawie formularzy, które następnie sprawdzane są przez jury złożone z ekspertów z zakresu zarządzania, marketingu i ekonomii. Choć wypełnianie złożonych wniosków może być czasochłonnym procesem, zdecydowanie warto poświęcić na to czas i nie kierować się jedynie kosztem i łatwością wzięcia udziału w konkursie. Odbiorcy doskonale orientują się w wartości każdego trofeum i wiedzą, co się za nim kryje.
Aby pokazać inwestorom, że firma odnotowuje stały i mierzalny wzrost, zdecydowanie lepiej jest przyjrzeć się nagrodom wręczanym za osiągnięcia biznesowe, a nie indywidualnym wyróżnieniom. Natomiast jeśli nagroda ma pomóc wzbudzić zaufanie klientów, powinna być szeroko znana również osobom niezwiązanym ze środowiskiem biznesowym, a sam organizator powinien w ramach współpracy zapewnić wsparcie PR i marketingowe zwycięzcy. Oczywiście takich odznaczeń jest na rynku zdecydowanie więcej, jednak dla każdej firmy są one wartościowe.
- Uczestnictwo w plebiscycie to inwestycja, która pozwala w prosty sposób zaistnieć na rynku. Możemy stworzyć doskonały produkt, ale jeśli nikt o nim nie usłyszy, pozostaniemy w tyle. Dzięki wygranej zyskujemy podwójnie - z jednej strony przedstawiamy naszą firmę potencjalnym inwestorom i klientom, z drugiej możemy liczyć na dodatkową promocję ze strony organizatora, który chce pochwalić się odkryciem wartościowej firmy - podsumowuje Maciej Gnyszka.
Maciej Gnyszka urodził się w 1986 roku w Warszawie. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Instytutu Socjologii Uniwersytetu Ludwiga Maksymiliana w Monachium. Autor książki "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by zaczął". Od 2010 r. prezes Towarzystw Biznesowych.
Towarzystwa Biznesowe S.A. - jedna z największych ogólnopolskich organizacji networkingowych, która zrzesza ponad 400 członków: przedsiębiorców, właścicieli i profesjonalistów z różnych branż. Podczas spotkań networkingowych członkowie zdobywają doświadczenie, nawiązują cenne relacje biznesowe i prezentują swoje usługi. W ramach budowania przestrzeni przyjaznej przedsiębiorcom odbywają się także prelekcje ekspertów różnych dziedzin, członkowie mają także szanse rozwijać własne umiejętności ogólnobiznesowe.
Nadesłał:
thaumiel
|