Na służbie – piąty raport zintegrowany ANG Spółdzielni
ANG Spółdzielnia opublikowała piąty raport zintegrowany, podsumowujący działania i osiągnięte wyniki w 2017 r. Największym wyzwaniem branży finansowej nadal jest odbudowa zaufania i służebnej roli wobec klientów.
ANG Spółdzielnia już po raz piąty wydała roczny raport zintegrowany, w którym podsumowuje 2017 r. w szerszej perspektywie, uwzględniającej relacje z interesariuszami i ich oczekiwania. Raport został przygotowany w oparciu o międzynarodowe wytyczne raportowania – GRI Standards oraz IIRC. Pełna wersja jest dostępna w formie dedykowanej strony internetowej – www.raport2017.angkredyty.pl, przygotowanej zgodnie z zasadami dostępności dla osób z niepełnosprawnościami WCAG 2.0. Powstały również cztery skrócone wersje, wydrukowane na papierze w 100% z recyklingu - dla klientów, ekspertek i ekspertów oraz członkiń i członków Spółdzielni, dla partnerów finansowych oraz dla partnerów z organizacji pozarządowych, samorządowych i administracji publicznej. Raport bierze udział w konkursie Raporty Społeczne na najlepiej sporządzone publikacje prezentujące dane niefinansowe. ANG Spółdzielnia jest jedyną firmą w branży pośredników finansowych, która w taki sposób podsumowuje swoją działalność.
|
- Celem raportu jest podsumowanie nie tylko efektów ekonomicznych naszej działalności, ale także pokazanie, co jest dla nas ważne, co buduje naszą tożsamość. W kreowaniu tejże tożsamości kluczowe jest dla nas pojęcie służby. Stąd też nazwa tegorocznej edycji raportu „Na służbie”. Mieliśmy dobry okres w działalności biznesowej i nie zgubiliśmy przy tym tego, co dla nas ważne. „Osobowość” naszej organizacji buduje mądre i zrównoważone połączenie wartości ekonomicznej i zaangażowania na rzecz dobra wspólnego. Mówimy czasem, że jesteśmy organizacją, której „o coś chodzi”. I jest tym bez wątpienia tkwiąca w nas potrzeba, by nasze działania zasługiwały na to, co jest podstawą funkcjonowania naszej branży, a mianowicie na potwierdzenie, że jesteśmy instytucją zaufania publicznego – mówi Artur Nowak–Gocławski z ANG Spółdzielni.
Średnio 34 kredyty dziennie i 99 proc. zadowolonych współpracowników
Na koniec 2017 r. w społeczności ANG Spółdzielni było 224 członkiń i członków Spółdzielni oraz 728 ekspertek i ekspertów. Za pośrednictwem ANG zostało udzielonych 10 389 kredytów o łącznej wartości 2,3 mld zł – co oznacza średnio 34 kredyty dziennie. Po połączeniu w styczniu 2017 r. z ANG Spółdzielnią Pośredników Ubezpieczeniowych, w strukturze sprzedaży pojawiły się także produkty ubezpieczeniowe. W ubiegłym roku sprzedano ich za pośrednictwem Spółdzielni 3248.
- Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że pomimo wielu obaw na początku roku związanych z wdrożeniem Ustawy o kredycie hipotecznym i nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego oraz agentami, rok 2017 był kolejnym udanym rokiem dla naszej spółdzielni, który przyniósł nam bardzo dobre wyniki ekonomiczne. W 2017 r. uzyskaliśmy przychód na poziomie blisko 52 mln zł - jest to wynik o 28 proc. lepszy niż w roku poprzednim – mówi Katarzyna Dmowska z ANG Spółdzielni.
Wyniki finansowe to tylko jeden z elementów strategii firmy. Niezwykle istotne jest budowanie kapitału ludzkiego i tworzenie przyjaznego środowiska pracy. Już po raz trzeci z rzędu ANG Spółdzielnia została wybrana na Najlepszego Pracodawcę w niezależnym badaniu AON Hewitt 2017. Wskaźnik zaangażowania w ANG to 89 proc., podczas gdy średnia w Polsce osiąga poziom tylko 48 proc. Ponadto, aż 99 proc. członkiń i członków Spółdzielni deklaruje, że jest zdecydowanie (92 proc.) lub raczej (7 proc.) zadowolonych z pracy.
0 proc. misselingu
Nadrzędnym celem ANG Spółdzielni jest całkowite wyeliminowanie nieodpowiedzialnej sprzedaży (misselingu). Misją firmy jest dostarczanie ludziom usług finansowych, których potrzebują, które rozumieją, za godziwą cenę i na które ich stać. ANG Spółdzielnia nie tylko dba o zachowanie wysokich standardów etycznych w organizacji, ale także promuje je w całej branży, przede wszystkim poprzez projekt Nienieodpowiedzialni. Prowadzi także portal OdpowiedzialneFinanse.pl, poprzez który pomaga klientom znaleźć rzetelnego eksperta.
W zakresie zaangażowania społecznego w ubiegłym roku Spółdzielnia współpracowała m.in. z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce, która koordynuje projekt Koalicja Prezesi-Wolontariusze oraz z Fundacją Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych przy Konkursie na Przedsiębiorstwo Społeczne Roku. Za pośrednictwem Fundacji „Będę Kim Zechcę” prowadzi także program edukacji finansowej, w ramach którego wolontariusze prowadzą warsztaty dla dzieci i młodzieży.
Źródło: ANG Spółdzielnia
Nadesłał:
brandscope
|