Motywujemy konsumentów, czyli skuteczne programy wsparcia sprzedaży
Lojalny konsument to dobry konsument. Wie o tym prawdopodobnie każda marka i firma funkcjonująca obecnie na rynku.
W budowaniu lojalności wśród odbiorców niezbędne są skuteczne programy wsparcia sprzedaży, które mają ich motywować do podjęcia odpowiednich działań i zachowań tak, aby generować większy obrót w sprzedaży produktów lub usług firmy.
Fakty
Według raportu „Badania potencjału rynku B2B" ARC Rynek i Opinia stworzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w 2013 roku prawie połowa firm i przedsiębiorstw w naszym kraju, bo aż 47 proc., realizowała program lojalnościowy skierowany do konsumentów i partnerów biznesowych, a kolejne 22 proc. zadeklarowało, że zastosuje takie programy w najbliższej przyszłości. Średnie budżety, jakie firmy przeznaczyły w 2013 roku na programy wsparcia sprzedaży wyniosły 480 tys. zł, z czego prawie 20 proc. z nich wydało na ten cel więcej niż pół miliona zł.
Nagradzaj!
Podstawowym, a zarazem jednym z najważniejszych elementów programów wsparcia sprzedaży jest odpowiednio przygotowany katalog nagród, który w dużym stopniu wpływa na liczbę uczestników biorących udział w akcji. Lojalni konsumenci marki oczekują od producenta atrakcyjnych i wartościowych gratyfikacji specjalnie dostosowanych do ich potrzeb. Najpopularniejsze stosowane przez firmy nagrody to m.in. upusty i rabaty, nagrody rzeczowe, kupony premiowe czy też karty przedpłacone. Konsumenci biorący udział we wszelakich programach wsparcia sprzedaży szczególnie doceniają takie katalogi upominkowe, z których samodzielnie mogą dokonać wyboru interesującej ich nagrody.
Dbaj również o pracownika!
Wewnętrzne programy motywacyjne i uznaniowe wdrażane przez przedsiębiorstwa skutecznie zachęcają pracowników do większego zaangażowania w działalność firmy. Zapewnia to firmie stabilność oraz silny i zgrany zespół osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie.
Co zyskujesz?
- podniesienie efektywności oraz jakości pracy w firmie,
- zwiększenie motywacji pracowników Twojej firmy,
- wzmocnienie zaangażowania pracowników w wykonywane zadania,
- poprawę zadowolenia oraz satysfakcji pracowników firmy,
- zwiększenie obrotów przedsiębiorstwa,
- lepszy efekt wizerunkowy marki jako nowoczesnej, rozwijającej się firmy.
Programy wsparcia sprzedaży lub też motywacyjne czy lojalnościowe to skuteczny sposób na utrzymanie zaangażowania i lojalności zarówno klientów, jak i pracowników firmy. Jest to zazwyczaj proces długoterminowy, lecz przynoszący dla organizacji wymierne korzyści w przyszłości.
Artykuł powstał przy współpracy z: http://www.motivationdirect.pl/
Nadesłał:
Peperoni
|