Mondelēz International ogłasza kolejną innowacyjną inwestycję w Polsce – rozbudowuje Centrum Badań,
Przedstawiciele Mondelēz International, światowego lidera produkcji czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków, uroczyście zainaugurowali uruchomienie nowej przestrzeni technologicznej w Centrum Badań, Rozwoju i Jakości.
Przedstawiciele Mondelēz International, światowego lidera produkcji czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków, a także liczni goście - m.in. władze lokalne, organizacje partnerskie i znamienite grono przedstawicieli instytucji naukowo-badawczych, uroczyście zainaugurowali uruchomienie nowej przestrzeni technologicznej w Centrum Badań, Rozwoju i Jakości. W zaledwie kilkanaście miesięcy od oficjalnego otwarcia wartej 17 mln USD inwestycji, dodatkowe 5 mln USD umożliwi rozszerzenie zakresu prac badawczo-rozwojowych o kategorię Gum do Żucia i Cukierków. Po raz kolejny Wrocław zaznaczy swoje miejsce na światowej mapie innowacji. Już dziś to właśnie tu powstają receptury ukochanych przez konsumentów czekolad Milka czy ciastek Oreo. Niebawem z Dolnego Śląska w świat wyruszą także nowości w kategorii cukierków oraz słynnych gum Hollywood, Stimorol, czy europejskich marek Halls, Trident, Trebori wielu innych.
Perła rozwojowo-badawcza w światowej strukturze Mondelēz International
Otwarte wiosną 2017 roku w Bielanach Wrocławskich globalne Centrum Badań, Rozwoju i Jakości,jest jednym z najnowocześniejszych na świecie ośrodków badawczo-rozwojowych Mondelēz International. Jego zespół stanowi ponad 200 wysoce wykwalifikowanych ekspertów 28 narodowości, pochodzących z 4 kontynentów. Około 45 stanowisk to specjaliści dedykowani nowej dla Centrum Kategorii Gum do Żucia i Cukierków. Są to najzdolniejsi technolodzy i inżynierowie o unikalnych kompetencjach i wiedzy badawczo-rozwojowej. Dzięki tej wielomilionowej inwestycji to właśnie we Wrocławiu powstają receptury, nowe warianty i połączenia kultowych marek z kategorii Ciastek i Czekolady, takich jak Milkaczy Oreo. Otwarcie nowej przestrzeni technologicznej i pilotażowej fabryki dla nowej kategorii: Gum do Żucia i Cukierków, uzupełnia kompetencje wrocławskiego ośrodka, jako jednego z najważniejszych globalnych ośrodków Mondelēz International.
„Centrum już w momencie otwarcia 1,5 roku temu, stanowiło jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie ośrodków RDQ na świecie. Rozpoczęliśmy od najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie prac nad innowacjami w segmencie Czekolad i Ciastek. To dwie główne kategorie produktów, w jakich Mondelēz jest światowym liderem i producentem nr 1 - również i na polskim rynku*. Dziś uzupełniamy nasze portfolio o trzecią kategorię produktów, tj. Gumy do Żucia i Cukierki. Rozbudowa przestrzeni i instalacja dodatkowego sprzętu pozwoli nam stworzyć prawdziwie komplementarne centrum badawczo-rozwojowe dla kategorii szeroko pojętych przekąsek, tworząc tym samym warunki dla projektów adresujących holistycznie potrzeby naszych konsumentów. Dzięki temu, wrocławskie Centrum staje się prawdziwą perłą w światowej strukturze badawczo-rozwojowej Mondelēz. Będzie kreować trendy, smaki i receptury kultowych przekąsek, które z Wrocławia trafią na kilka kontynentów!”– podkreśla Adam Gajewski, Dyrektor wrocławskiego Centrum Mondelez.
Wrocław – centrum innowacji dla kilkudziesięciu rynków
W nowo otwartej części Centrum, o powierzchni ok. 1200 m2 dedykowanej kategorii Gum do Żucia i Cukierków, priorytetem jest praca nad rozwojem produktów dla rynków Europy – z Francją, Wielką Brytanią, Rosją i Turcją na czele, oraz dla Bliskiego Wschodu i Afryki. Do rynków o dużym potencjale dla kategorii zaliczamy też Centralną Europę z Polską na czele, bo to rozwijający się rynek, na którym zespół będzie coraz bardziej się koncentrował.
Na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i w Afryce Mondelēz produkuje gumy i cukierki w 11 fabrykach. Jedna z kluczowych mieści się w Skarbimierzu. Zespół badawczy we Wrocławiu będzie aktywnie wspierać wszystkie te zakłady, testując wiele nowych form i wariantów produktów na linii pilotażowej, z której tylko te najlepsze i preferowane przez konsumentów nowości trafią do produkcji. Bo to właśnie z Wrocławia pochodzić będą innowacje – produktowe, jakościowe, technologiczne i procesowe. Testowane będą też nowe smaki, tekstury i opakowania. Zespół pracować będzie nad produktami kultowych marek, takich jak Trident, Halls, Hollywood, Stimorol, Trebor, First, Dirol.
„O unikalności wrocławskiego Centrum decyduje nie tylko innowacyjność stosowanych tam technologii, ale przede wszystkim umiejętność łączenia wszystkich technik cukierniczych. Do tego dochodzą korzyści płynące z przebywania w tym samym miejscu co pilotażowe linie czekolady i ciastek. Ekstrudery, oblewarki, maszyny cukiernicze są częścią palety sprzętu, które nasi specjaliści będą mieli do dyspozycji dla swoich projektów. Co to oznacza dla miłośników słodyczy? Na przykład możliwość tworzenia coraz to nowych zaskakujących połączeń produktowych – takich jak czekolady z ciastkami, a teraz również: cukierki z czekoladą, czy gumy z wyjątkowymi smakowymi nadzieniami. Mamy już wiele produktów łączących gumy, cukierki i technologie czekoladowe, takie jak Eclairs, produkowane w zakładzie w Bielanach. Ośrodek badawczo-rozwojowy dla gum, cukierków, czekolady i ciastek mieszczący się pod tym samym dachem to niesamowite pole dla kreatywności. Fani gum do żucia i cukierków mogą więc spodziewać się wielu nowości”– mówi Norberto Chaclin, Global Head of Gum&Candy RDQ w Mondelēz Int.
Halls o smaku arbuzowym ulubioną gumą wrocławskich studentów
Walory gum do żucia, które objęte są badaniami konsumenckimi prowadzonymi przez Centrum, mogli sprawdzić także studenci lokalnych uczelni. Studenci Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu testowali 3 rodzaje gum do żucia Mondelez: Halls Watermelon o smaku arbuzowym, Dirol Strawberry o smaku truskawki oraz Stimorol Max Vanilla Mint, o smaku mięty i wanilli. Oceniali smak, poziom słodkości oraz orzeźwienia danej gumy. Aż 80% spośród 164 studentów biorących udział w teście jednogłośnie przyznało pierwsze miejsce na podium gumie Halls o smaku arbuzowym.
Wkład Mondelēz International w rozwój polskiej innowacyjności
Rozszerzenie dotychczasowej, wartej 17 mln USD, inwestycji w Centrum Badań i Rozwoju o kolejne 5 mln USD to element konsekwentnej strategii wspierania rozwoju innowacyjności w Polsce. Polska od lat jest dla Mondelēz International lokalizacją strategiczną. Sieć produkcyjna firmy na terenie kraju obejmuje 7 zakładów, w tym m.in. fabrykę wyrobów czekoladowych w Skarbimierzu, która z otwartą w 2015 roku tzw. Linią Przyszłości, wartą 30 mln USD, jest jednym z najnowocześniejszych ośrodków produkcyjnych w Europie.Nasza najnowsza inwestycja w fabryce czekolady w Skarbimierzu to warta blisko 23 mln USD najnowocześniejsza linia do produkcji jajek czekoladowych z nadzieniami, która rocznie będzie w stanie wyprodukować blisko 5 tys. ton takich produktów. Centrum Badań, Rozwoju i Jakości to kolejne wielkie przedsięwzięcie Mondelēz International
w regionie.
„We wrocławskim ośrodku już teraz pracuje szereg specjalistów, poczynając od technologów żywności, przez ekspertów z zakresu prawa żywnościowego, testów konsumenckich, badań jakościowych, projektów opakowań, wreszcie inżynierów procesu produkcyjnego.Wielu z nich zdobywało wykształcenie na świetnych wrocławskich uczelniach. Jednak wyróżniającą nas cechą jest otwartość na ekspertów z całego świata, dzięki którym Polska będzie mogła także korzystać z nieocenionego transferu know-how. Docelowo miejsca pracy w naszym Centrum znajdzie blisko 250 ekspertów”– powiedział Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez International w Bielanach Wrocławskich.
Konsekwentne inwestycje w rozwój innowacji w regionie doceniają przedstawiciele lokalnych władz, samorządów a także instytucje partnerskie.
W trakcie uroczystości głos zabrała m.in. Ewa Kaucz, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej: „Inwestycje takie jak ta mają ogromne znaczenie dla miasta i aglomeracji. Pozwalają bowiem budować gospodarkę opartą na wiedzy czy mądrości obywateli. Tych, którzy już u nas mieszkają i tych, którzy dopiero się na to zdecydują, choćby ze względu na wielkie możliwości rozwoju, jakie oferuje firma Mondelez. Z punktu wiedzenia samorządu bardzo ważne jest także to, że rozpoznawalna, globalna marka nie tylko rozpoczęła u nas działalność badawczo - rozwojową, ale także postanowiła ją rozszerzyć. Dzięki temu widać iż Wrocław i cała aglomeracja to dobre miejsca do prowadzenia innowacyjnego biznesu”.
O znaczeniu Centrum dla województwa mówił także Cezary Przybylski, Marszałek województwa dolnośląskiego:„Biorąc pod uwagę kierunki rozwoju Dolnego Śląska oraz nasze inteligentne specjalizacje, otwarcie fabryki wraz centrum badań Mondelēz International jest bardzo znaczące dla naszego województwa. Doskonale nas pozycjonuje jako region tworzący żywność unikatową, zdrową, ekologiczną i najwyższej jakości. Dzięki bogatej bazie producentów i przetwórców żywności wysokiej jakości, produkty spożywcze z marką Dolny Śląsk zyskują coraz większe uznanie na całym świecie. Jestem przekonany, że Mondelēz International dołączy do grona naszych ambasadorów”.
Rozwój rynku Gum do Żucia i Cukierków w Polsce
Uruchomienie nowej pilotażowej fabryki Gum i Cukierków zbiega się w czasie z intensywną ekspansją Mondelez na rynku tej kategorii produktów w Polsce. Firma jest jednym z liderów rynku gum do żucia na świecie. Do jej portfolio w tej kategorii należą najbardziej znane i lubiane przez konsumentów marki, takie jakHollywood, Trident, Stimorol czy V6.W styczniu 2018 roku Mondelez ogłosiła poszerzenie polskiego portfolio właśnie o tę kategorię, wprowadzając na rynek wyjątkowy produkt - gumy lubianej przez konsumentów marki Halls, znanej w Polsce z formatu cukierków.
„Na decyzję o poszerzeniu portfolio wpływ miało kilka czynników. Przede wszystkim: wykorzystanie cennej międzynarodowej wiedzy na lokalnym rynku, co wpłynęło na ożywienie i rozwinięcie całej kategorii gum w Polsce. Kolejnym powodem jest stale rosnąca kategoria produktów impulsowych, do której należą gumy. Mondelez jest w niej jednym z liderów, więc naturalnym krokiem było poszerzenie naszego portfolio o ten segment,. Po trzecie, dokładne analizy kategorii produktów odświeżających pokazały, że Polacy chętnie sięgną po innowacyjny produkt, który zaoferuje im maksymalne orzeźwienie. Naszą odpowiedzią na te oczekiwania są 4 wyjątkowe smaki gum Halls” – mówił w styczniu 2018 r. Janusz Idczak, Dyrektor Zarządzający, Mondelez Polska i kraje bałtyckie.
Sprzedaż marki Halls od dwóch lat notowała bardzo dobre wzrosty sprzedaży*, a jej flagowy produkt Halls Extra Strong jest liderem w kategorii odświeżających cukierków w Polsce*. Tak dobre wyniki sprawiły, że zapadła decyzja o wprowadzeniu w 2018 r. gum do żucia właśnie z logo Halls. Gumy i cukierki Halls produkowane są jednej z fabryk Mondelez w Skarbimierzu.
Gumy Halls są unikalnym produktem oferującym maksymalne orzeźwienie – 1 drażetka o smaku miętowym zapewnia poczucie świeżości aż do 60 minut, co jest dużą nowością na rynku. Umożliwiają to innowacyjne rozwiązania pozostawiające długotrwałe poczucie świeżości i smaku, takie jak mentolowa otoczka czy zamknięte w środku drażetek granulki wydłużające uczucie świeżości. To doskonały przykład innowacji w recepturach, jakie mogą trafiać do konsumentów dzięki ośrodkom badawczym takim jak wrocławskie Centrum Badań, Rozwoju i Jakości. Gumy Halls dostępne są w czterech wariantach smakowych – dwóch miętowych – Spearmint (Łagodna Mięta) i Peppermint (Mięta Pieprzowa) oraz dwóch owocowych i równie odświeżających – Watermelon (Arbuz) i Citrus (Cytrusy).
* * *
Mondelez Polska sp. z o. o.
Mondelez Polska sp. z o.o. jest wiodącą̨ firmą branży spożywczej w Polsce, od 26 lat obecną na naszym rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych
w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT,ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotkioraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. MDLZ z przychodami w wysokości około 26 miliardów USD USD netto, zachęca ludzi w 160 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek takich jak: ciastka Oreo, belVitai LU; czekolady Cadbury Dairy Milk, Milkai Toblerone; cukierki Sour Patch Kidsoraz guma do żucia Trident, MDLZodgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Firma jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.comoraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
[1]Mondelez uzyskał udział równy 19.9% w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin, Batonów i Wafli Oblewanych Czekoladą), oraz 18.3% w Kategorii Słodkich Wypieków (włączając Miękkie Ciastka o wadze do 75g, wyłączając Impulsowe Wafle Nieoblewane Czekoladą); Rynek: Cała Polska (suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze z sieciami chemicznymi, Średnie sklepy spożywcze, Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe).
Źródło: Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, sprzedaż wartościowa, okres lipiec 2017 - czerwiec 2018.
Nadesłał:
BIG-PICTURE
|