MIEJSKIE ILUMINACJE BŁYSZCZĄ W MEDIACH


MIEJSKIE ILUMINACJE BŁYSZCZĄ W MEDIACH
2019-01-21
Warszawa, Gdańsk i Kraków – to właśnie zimowe iluminacje tych trzech miast robią największą furorę w mediach zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych – wynika z raportu „Iluminacje Świąteczne” przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Świetlne dekoracje sprawiają radość mieszkańcom

W raporcie przeanalizowano publikacje z grudnia 2018 roku dotyczące 18 miast wojewódzkich. Niekwestionowanym liderem rankingu, najjaśniej błyszczącym w mediach jest świąteczna oprawa Warszawy. Ogólna liczba publikacji na jej temat w grudniu to blisko 10 tysięcy, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł 11,66 mln złotych.

Przeczytaj również:

Razem ze stolicą na podium znalazły się: zimowa iluminacja Gdańska (6302 publikacje, ekwiwalent reklamowy 6,66 mln zł) oraz Krakowa (3 766 publikacje oraz ekwiwalent reklamowy 5,95 mln zł). W pierwszej dziesiątce miast najczęściej obecnych w mediach uplasowały się także: Szczecin, Katowice, Poznań, Lublin, Łódź, Opole oraz Wrocław.

 Dekoracje świetlne są obecnie wykorzystywane do budowania świątecznego klimatu w przestrzeni miejskiej w większości polskich aglomeracji. Stanowią dla mieszkańców oraz turystów malownicze tło do zdjęć i filmów publikowanych w social media. Jak pokazują wyniki analizy, iluminacje mają także dla miast realny potencjał promocyjny. Lider zestawienia – Warszawa uzyskała w ich kontekście niemal 3 tysiące publikacji w mediach społecznościowych – tłumaczy Marlena Sosnowska – rzecznik prasowy  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Autorem aż 11 dekoracji miast wojewódzkich, w tym iluminacji Warszawy i pozostałych, które znalazły się na podium, jest firma Multidekor z Piastowa.

Od dawna wiemy, że stworzona z myślą o konkretnym mieście, oryginalna w formie i nierzadko również osadzona w lokalnej tradycji i historii iluminacja świąteczna potrafi podbić internet i zwabić turystów. Już na etapie projektu robimy więc wszystko, by nasze iluminacje angażowały odbiorców, zachęcały do wspólnych fotografii i zdobywały lajki w mediach społecznościowych. Stąd propozycje tworzone specjalnie do tego celu: foto-ramki czy duże świetlne nazwy miast – komentuje wyniki raportu Grzegorz Podogrocki, Prezes Multidekor.

W sumie analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 polskich tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. W przygotowaniu raportu użyto technik służących badaniu efektywności działań PR. Mierzone były 3 parametry: liczba publikacji na temat iluminacji danego miasta, dotarcie informacji oraz AVE, czyli ekwiwalent reklamowy.



Nadesłał:

Multidekor
http://www.multidekor-illumination.com/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl