Jeden z liderów europejskiego rynku optycznego otwiera pierwszy salon w Polsce


2025-07-10
Po sukcesie polskiego sklepu online czeska marka Alensa otworzyła pierwszy showroom w centrum Katowic. Oferuje profesjonalne doradztwo, nowoczesne badania wzroku i duży wybór okularów z opcjami personalizacji, wykraczającymi poza standard. Marka już planuje otwarcie następnego salonu.

Alensa z powodzeniem działa na polskim rynku online od 18 lat, a obecnie posiada również kilka salonów stacjonarnych w Europie, między innymi w Pradze, Budapeszcie oraz w Győr. Od początku lipca działa pierwszy showroom marki w Polsce, zlokalizowany w samym sercu Katowic - przy ul. 3 Maja 17, tuż obok Galerii Katowickiej i głównego dworca PKP. Na 200 m² nowoczesnej przestrzeni można w komfortowych warunkach skorzystać z indywidualnego doradztwa i przymierzyć tysiące oprawek - w showroomie dostępnych jest ponad 2 tysiące modeli, w tym oprawki renomowanych marek oraz przystępne cenowo modele marek własnych Alensy. Dzięki podejściu omnichannel Alensa efektownie łączy sprzedaż online z tradycyjnymi zakupami stacjonarnym.


Polska to szósty pod względem liczby ludności (blisko 40 milionów) i powierzchni kraj Unii Europejskiej, położony centralnie w Europie. Bardzo dobrze rozwinięty handel detaliczny sprawia, że jest to doskonały rynek dla branży optycznej. Katowice są naturalnym wyborem - region ten charakteryzuje się najwyższą gęstością zaludnienia w Polsce, wynoszącą około 370 osób na km², a liczba mieszkańców przekracza 2 miliony - mówi Alexandra Makal-Młynarska, dyrektor regionalny Alensa na rynek polski.

Pomiar wzroku z dokładnością do 0,01 dioptrii

W nowym showroomie znajdują się dwa gabinety optometryczne wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia diagnostyczne i pomiarowe, w tym Zeiss Visucore 500 - urządzenie, które wykonuje pomiar w mniej niż 4,5 minuty, z precyzją do 0,01 dioptrii.

Ten nowoczesny sprzęt umożliwia przeprowadzenie obiektywnej i subiektywnej refrakcji podczas jednego badania w rekordowo krótkim czasie, co pozwala nam poświęcić więcej uwagi indywidualnym potrzebom każdego klienta - dodaje Aleksandra Makal-Młynarska, dyrektor regionalny Alensa na rynek polski.

Na miejscu dostępne są również innowacyjne rozwiązania technologiczne: metki z kodem QR, umożliwiające dodanie okularów do ulubionych pozycji oraz interaktywne kioski w dwóch wariantach. W wersji samoobsługowej klienci mogą „przymierzać” okulary online na dużym ekranie i od razu składać zamówienia. Drugi typ kiosku obsługiwany jest przez optometrystów - tworzone są w nim indywidualne profile klientów z pełną historią pomiarów i zamówień. Alensa dba o wysoką jakość obsługi zarówno w sprzedaży online,  realizując około 100 000 zamówień miesięcznie (97% w dniu złożenia), jak i w punktach stacjonarnych, w których pracują wykwalifikowani optometryści, refrakcjoniści i optycy.

Dynamiczny rozwój marki w Polsce
Poza soczewkami, okularami korekcyjnymi i przeciwsłonecznymi, w sklepach Alensa dostępne są także modele do pracy przy komputerze, sportowe oraz dla kierowców, a także szeroki wybór akcesoriów, zarówno do okularów, jak i do soczewek kontaktowych – od sprayów i ściereczek do czyszczenia, po paski do okularów. Firma oferuje zarówno modele marek własnych, takich jak Crullé, Kimikado, Marisio, Beron i LeWish, jak i oprawki topowych brandów, w tym Saint Laurent, Tom Ford czy Chloé. Większość modeli można dodatkowo spersonalizować, wybierając szkła z filtrem światła niebieskiego, samoprzyciemniające się, korekcję do okularów przeciwsłonecznych, a także soczewki multifokalne.




Nadesłał:

marcelina.zielnik@rocketscience.com.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl