Jak zbudować sprofilowaną bazę lojalnych użytkowników serwisu internetowego?
Co należy analizować, aby pomogło w testach funkcjonalności i weryfikacji modelu naszego działania. W poniższym artykule dostarczamy wiedzę, zwłaszcza dla start’upów z sektora eCommerce, sklepów internetowych z odzieżą, kosmetykami itp.
Od listopada 2014 roku realizujemy projekt pozyskiwania zamówień dla jednego z producentów kosmetyków pochodzenia naturalnego. Jeszcze w październiku klient osiągał niski poziom sprzedaży na poziomie ok. 40 zamówień miesięcznie. Już w pierwszym miesiącu współpracy, w listopadzie, wynik uległ powiększeniu do 370 zamówień.
Zostały zaszyte również specjalne linki śledzenia zachowania klienta. To kluczowa kwestia, ponieważ dzięki nim posiadamy wiedzę o preferencjach i potrzebach naszych klientów. Nasz zespół analityków jest w stanie przechwycić także informację o tym, że dana osoba oglądała np. 3 konkretne rodzaje kremów czy innych produktów, co pozwala nam na realizację działań typu remarketing (wyświetlamy danej osobie promocje na kremy).
Ten kejs pokazuje płynące korzyści z obserwacji reakcji klientów na nasze komunikaty i zachowań klientów odwiedzających naszą stronę internetową.
DBMS to nie tylko własne i zarejestrowane w GIODO zasoby baz danych posiadające zgody na ich wykorzystywanie, ale również system Marketing Automation zaszyty w greensender.pl, dzięki któremu jest możliwe przygotowanie i realizacja kampanii marketingowo-sprzedażowych, który pomaga zautomatyzować cały proces komunikacji z klientem w dłuższym okresie czasu.
Autor Ewa Walwoda
Nadesłał:
DBMS Data Base Marketing Support
|