Jak zbudować sprofilowaną bazę lojalnych użytkowników serwisu internetowego?


Jak zbudować sprofilowaną bazę lojalnych użytkowników serwisu internetowego?
2015-01-26
Co należy analizować, aby pomogło w testach funkcjonalności i weryfikacji modelu naszego działania. W poniższym artykule dostarczamy wiedzę, zwłaszcza dla start’upów z sektora eCommerce, sklepów internetowych z odzieżą, kosmetykami itp.

Od listopada 2014 roku realizujemy projekt pozyskiwania zamówień dla jednego z producentów kosmetyków pochodzenia naturalnego. Jeszcze w październiku klient osiągał niski poziom sprzedaży na poziomie ok. 40 zamówień miesięcznie. Już w pierwszym miesiącu współpracy, w listopadzie, wynik uległ powiększeniu do 370 zamówień.

Przeczytaj również:
Powodem tego wzrostu była zmiana w dotychczasowym modelu dobieranej bazy do kampanii. Doradca ds. baz DBMS zaproponował kontakt do sprofilowanej bazy klientów, do której została skierowana kampania mailingowa, tzw. hybrydowa. Oznacza to, że kolejnym kontaktem, po pierwszym e-mailingu, w ciągu kilku godzin od daty jego wysłania, było wysłanie kolejnego mailingu do bazy osób, które kliknęły w pierwszą kreację, z konkretną promocją.
Zostały zaszyte również specjalne linki śledzenia zachowania klienta. To kluczowa kwestia, ponieważ dzięki nim posiadamy wiedzę o preferencjach i potrzebach naszych klientów. Nasz zespół analityków jest w stanie przechwycić także informację o tym, że dana osoba oglądała np. 3 konkretne rodzaje kremów czy innych produktów, co pozwala nam na realizację działań typu remarketing (wyświetlamy danej osobie promocje na kremy).

Ten kejs pokazuje płynące korzyści z obserwacji reakcji klientów na nasze komunikaty i zachowań klientów odwiedzających naszą stronę internetową. 

DBMS to nie tylko własne i zarejestrowane w GIODO zasoby baz danych posiadające zgody na ich wykorzystywanie, ale również system Marketing Automation zaszyty w greensender.pl, dzięki któremu jest możliwe przygotowanie i realizacja kampanii marketingowo-sprzedażowych, który pomaga zautomatyzować cały proces komunikacji z klientem w dłuższym okresie czasu.

Autor Ewa Walwoda 



Nadesłał:

DBMS Data Base Marketing Support

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl