Jak eksportować narzędzia i elektronarzędzia do całej Europy?
Producenci i dystrybutorzy narzędzi oraz elektronarzędzi są jedną z najlepiej radzących sobie w polskim eksporcie grup przedsiębiorców. Firma Dachser, działający globalnie operator logistyczny, specjalnie dla nich proponuje usługę DIY Logsitics.
Dachser ze swoją wyjątkową usługą DIY Logistics jest pionierem na rynku logistycznym. Obsługuje na terenie całej Europy 18 000 marketów DIY, dostarczając do nich ponad 2 mln przesyłek rocznie. Oprócz standardowej obsługi logistycznej, operator oferuje usługi dodane, m.in. merchandising na terenie sklepu. Jest to np. wykładanie towaru na półki sklepowe, serwis regałów, obsługa dyspozycji oraz zamówień, organizacja promocji w sieciach sprzedaży, kontrola jakości i ilości towaru, etykietowanie, przepakowywanie oraz przygotowywanie zwrotów.
„Sieci handlowe wymagają od dostawców nie tylko terminowych dostaw, ale także dbałości o dostępność produktów w odpowiedniej ilości. Dostawcy nie mogą korzystać z zaplecza magazynowego marketu, mają również ograniczone możliwości monitorowania ekspozycji swoich produktów” – mówi Juliusz Pakuński, product manager Dachser DIY Logistics w Polsce. „Właśnie z myślą o nich opracowaliśmy w Dachser połączenie usług transportowych i magazynowych z merchandisingiem, świadczonym na terenie sklepu. Dostarczamy towary prosto na półki, a nasi merchandiserzy pilnują, aby ekspozycja wyglądała odpowiednio i produkty były we właściwej ilości” – wyjaśnia.
Usługa DIY Logistics kierowana jest do producentów, ale również importerów narzędzi, elektronarzędzi i akcesoriów z Chin, Dalekiego Wschodu, USA lub Europy. Dzięki rozbudowanej sieci połączeń Dachser oraz jej zintegrowaniu za pomocą systemów IT, kompleksowa obsługa takich klientów jest wyjątkowo sprawna. „Najpierw, w miejscu nadania, sprawdzamy towar pod kątem jakości i ilości, następnie wysyłamy go w kontenerach lub na paletach do kraju docelowego, korzystając z transportu morskiego, lotniczego i drogowego. Na miejscu oferujemy usługi magazynowe: składowanie, paletyzację, konfekcjonowanie na mniejsze jednostki, etykietowanie, co-packing oraz ponowną kontrolę jakości” – wyjaśnia Juliusz Pakuński.
Właściwa ekspozycja towaru na półkach nie tylko pomaga kupującym w sprawnym odnalezieniu poszukiwanego produktu. Może także zainteresować osoby, które nie planowały zakupu – dlatego jest tak istotna. Merchandiserzy pracujący dla Dachser na bieżąco dbają o ekspozycję oraz ilość towarów na półce, aby były one stale dostępne i wyglądały jak najlepiej. Dodatkowo organizują oni promocje w miejscach sprzedaży, zarządzają zwrotami, a nawet monitorują konkurencję pod kątem cen lub asortymentu. „Dostawca DIY może zapomnieć o logistyce, zlecając ją nam. Zyska przy tym wiele zalet – usprawnimy jego zarządzanie, nie będzie musiał inwestować w magazyn oraz jego wyposażenie, będzie mógł przesunąć personel do innych zadań lub zrezygnować z części zatrudnienia. Nasza usługa znacznie zmniejsza także koszty ekspansji na rynki europejskie” – mówi Juliusz Pakuński.
Jeśli chodzi o polską produkcję, wyroby elektromaszynowe w I połowie 2012 roku stanowiły dominującą grupę towarów eksportowanych (39,4 proc. eksportu ogółem). Wśród nich znajdują się również narzędzia i elektronarzędzia. Towary polskich dostawców sprzedawane w marketach DIY (budowlane, typu dom i ogród) cieszą się świetną renomą w Europie. Obecnie markety tego typu są najbardziej efektywnym sposobem dotarcia do majsterkowiczów.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|