FRoSTA obchodzi 20. urodziny! Co osiągnęła w tym czasie?


FRoSTA obchodzi 20. urodziny! Co osiągnęła w tym czasie?
2019-06-18
1999 rok niewątpliwie był przełomowy, i to nie tylko dlatego, że dzielił dwa wieki i dwa tysiąclecia. Właśnie wtedy w Polsce działać zaczął obecny lider mrożonych produktów rybnych. Historia działalności marki FRoSTA pokazuje, jak wiele można zmienić w ciągu dwóch dekad.

Na polskim rynku marka FRoSTA obecna jest od 1999 roku i od samego początku jest jednym z liderów w zakresie wprowadzania innowacyjnych rozwiązań proekologicznych i z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Z okazji 20. urodzin marki przedstawiamy jej najważniejsze dotychczasowe osiągnięcia. A FRoSTA nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa!

20 lat – wiele produktów

1999 to rok, w którym z taśmy produkcyjnej zjechały pierwsze Złote paluszki rybne FRoSTY. Rok później pierwszy raz oglądaliśmy je w telewizji,

Jednak FRoSTA to nie tylko paluszki – obecnie w ofercie marki jest ponad 70 produktów. Na samą rybę FRoSTA proponuje prawie 30 pomysłów: od ryb z pieca z sosami po steki rybne, a reszta to pomysłowe mrożone dania gotowe z różnych stron świata: znajdziemy tu azjatyckie Nasi Goreng, hiszpańską Paellę, czy Mexican chicken.

W 2016 roku FRoSTA wprowadziła też gotowe dania wegańskie i wegetariańskie!

W duchu eko

W 2009 roku, w dziesiątą rocznicę działalności, na dachu fabryki w Bydgoszczy pojawiła się elektrownia fotowoltaiczna, dzięki której firma oszczędza nawet 30% energii zużywanej przez chłodnię. Korzystanie z energii słonecznej to jednak nie jedyna rzecz, którą FRoSTA robi dla środowiska.

3 lata później, w 2012, FRoSTA wprowadza nową jakość – 100% naturalnego smaku. Oznacza to dokładnie tyle, że w jej produktach od tamtej pory nie znajdziemy żadnych barwników, aromatów i wzmacniaczy smaku. Z wszystkich dodatków do żywności zrezygnowano 5 lat później.

Los zwierząt też jest dla marki bardzo ważny! Od 2014 roku wszystkie produkty rybne FRoSTY  objęte zostały niebieskim certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC, dzięki czemu połowy ryb nie zagrażają morzom i oceanom. Ponadto, od 2016 roku, marka korzysta jedynie z jajek z wolnego wybiegu, przeciwstawiając się tym samym złym warunkom hodowania zwierząt. W tym samym roku firma zrezygnowała też z oleju palmowego, którego zbiory mają znaczący wpływ na niszczenie lasów deszczowych w Indonezji i Malezji, czyli środowiska naturalnego wielu gatunków zwierząt.

Skąd papryka, a skąd kurkuma?

Dwa lata temu, w 2017, uruchomiony został serwis www.frostafoodtracker.pl, dzięki któremu błyskawicznie sprawdzić można, skąd pochodzą wszystkie składniki dań FRoSTY. Kulinarne podróże nigdy nie były łatwiejsze!

Umiesz liczyć? Licz... ślad węglowy

Ślad węglowy to suma emisji gazów cieplarnianych powstałych podczas całego cyklu życia produktu. To bardzo ważne działanie dla przyszłości naszej planety, a FRoSTA, jako jedna z pierwszych firm w Polsce, podjęła się jego liczenia! Dzięki temy może stale identyfikować i monitorować obszary, w których konieczna jest jej minimalizacja. W latach 2011-2017 poziom emisji CO2 zmniejszył się o 9%, a do roku 2022 planowana jest redukcja o kolejne 5% w stosunku do roku 2018.

Numer 1. w Polsce

Obecnie FRoSTA to marka numer 1 pod względem udziałów wartościowych w segmencie paluszków rybnych w Polsce.*

Co dalej?

W ciągu 20 lat, moce produkcyjne fabryki FRoSTY wzrosły aż 30-krotnie. Wiemy na pewno, że marka zamierza nadal rozwijać się również na wielu innych polach, w tym ochrony środowiska.

 

*FRoSTA za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, cała Polska jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, duże sklepy spożywcze, średnie sklepy spożywcze, małe sklepy spożywcze, sklepy winno-cukiernicze, kioski, stacje benzynowe, sprzedaż wartościowa w PLN w okresie V 2018 - IV 2019 w segmencie paluszków rybnych w kategorii ryb mrożonych. 



Nadesłał:

dominika.kac

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl