EKSPANSJA SIECI FRANCZYZOWEJ ECCO W POLSCE
W wyniku ekspansji sieci franczyzowej duńskiego producenta obuwia ECCO -Centrum Handlowe ATRIUM w Koszalinie wzbogaciło się o nowy sklep monobrandowy tej marki, a w najbliższym czasie działalność rozpocznie również sklep ECCO w Centrum Handlowym City Center w Rzeszowie.
Obecnie aż 65% istniejących w Polsce salonów obuwniczych ECCO to sklepy franczyzowe.
System franczyzowy ECCO jest rozwijany na całym świecie od ponad 40 lat. Wymagania kapitałowe wobec franczyzobiorców uzależnione są w głównej mierze od typu
i powierzchni otwieranego sklepu. We współpracy obowiązują trzy modele biznesowe dostosowane do potrzeb i możliwości franczyzobiorcy:
* Sklep monobrandowy – oferujący wyłącznie najwyższej jakości obuwie marki ECCO, powinien posiadać powierzchnię sprzedażową od 75 do 120 metrów kwadratowych zaaranżowaną według indywidualnego projektu;
* Sklep multibrandowy Shop-In-Shop (SIS) – stanowi połączenie sklepu multibrandowego klienta ze stoiskiem firmowym ECCO. Wymagana wielkość powierzchni handlowej wynosi od 15 do 50 metrów kwadratowych zaaranżowana według indywidualnego projektu;
* Sklep multibrandowy Shop Point (SP) – stanowi połączenie sklepu multibrandowego klienta ze stoiskiem firmowym ECCO na znacznie mniejszej przestrzeni – od 5 do 10 metrów kwadratowych, zaaranżowany zgodnie z jednym z sześciu gotowych projektów wzorcowych.
Wysokość środków kapitałowych przeznaczonych na otwarcie jest ustalana indywidualnie w przypadku każdego projektu sklepu.
ECCO włącza do swojej sieci franczyzowej zarówno sklepy już działające, zmieniając ich profil oraz asortyment, jak i nowe lokale w otwieranych centrach handlowych. Firma pomaga franczyzobiorcy w negocjacjach z firmami komercjalizującymi powierzchnie jak
i zarządzającymi już istniejącymi galeriami. Często znalezienie odpowiedniego lokalu pozostawia jednak w gestii lokalnego partnera, który najlepiej zna specyfikę rynku oraz zwyczaje zakupowe Klientów.
„Bazą do rozwoju sieci sklepów franczyzowych ECCO jest budowanie pozytywnych relacji
z klientami, tworzenie najbardziej przyjaznego i komfortowego otoczenia do dokonywania zakupów. Sam wysokiej jakości produkt nie jest w obecnych czasach wystarczający
do wykreowania pozytywnego doświadczenia Klientów – niezbędne stają się takie elementy jak: unikalny i funkcjonalny design sklepu, odpowiedni visual merchendising spójny z aktualnymi kampaniami marketingowymi oraz wiedza i umiejętności sprzedawców zatrudnionych w sklepach. System franczyzowy ECCO gwarantuje najwyższy poziom obsługi we wszystkich proponowanych modelach współpracy biznesowej” – powiedział Marek Starowicz, Dyrektor Handlowy ECCO.
Marka ECCO – gwarancją sukcesu
Produkty ECCO można znaleźć w 4000 markowych sklepów, znajdujących się w ponad
90 krajach na całym świecie. W Polsce ECCO obecne jest od lat 90. To jeden z większych producentów butów, który jest właścicielem i zarządcą procesu wytwarzania butów
na każdym etapie produkcji. ECCO zbudowała swój sukces na bezkompromisowej jakości, nowoczesnej technologii i filozofii projektowej „but musi dostosować się do stopy”.
ECCO jest właścicielem własnych fabryk, oraz korzysta z najwyższej jakości skóry wytwarzanej we własnych garbarniach. Dlatego też produkowane przez firmę obuwie cechuje najwyższa jakość, innowacyjne rozwiązania oraz ciekawe wzornictwo.
Marka ECCO została uznana również za ulubioną markę obuwniczą Polaków według raportu GFK 2011. To zasługa m.in. takich aktywności jak organizacja ECCO Walkathonu – największego na świecie spaceru charytatywnego, który już od ośmiu lat jest z sukcesem realizowany w Polsce oraz wręczania prestiżowej nagrody, także o wymiarze dobroczynnym – ECCO Walk IN Style Award.
Kontakt dla Partnerów Handlowych:
Grzegorz Suchanek, e-mail: gsu@ecco.com, tel.: +48 608 586 086
Kontakt PR:
Maciej Wyrwas, e-mail: mwy@ecco.com, tel.: (22) 701 24 50