DB Schenker uruchomił nową drobnicową linię oceaniczną z Karaczi do Gdańska
Nowa drobnicowa linia oceaniczna z Karaczi do Gdańska jest odpowiedzią na potrzeby klientów branży Fashion. Co tydzień z pakistańskiego portu wypływają towary, które po 35 dniach docierają do Polski.
Coraz więcej firm z branży Fashion przenosi produkcję z Chin do krajów rozwijających się – Bangladeszu, Pakistanu czy Indii, które są atrakcyjniejsze kosztowo. W ubiegłym roku DB Schenker uruchomił linię z Bangladeszu, a dokładnie z Chittagong do Gdańska.
Nowe połączenie z Pakistanu do Polski zostało stworzone we współpracy z klientami DB Schenker. Operator logistyczny oprócz transportu drobnicowego oferuje również transport pełnokontenerowy oraz fracht lotniczy w przypadku towaru, który musi być dostarczony szybciej.
„Kierunek pakistański odgrywa coraz większą rolę. Utworzenie linii z Karaczi do Gdańska było kolejnym krokiem, który podjęliśmy po rozmowach z naszymi klientami. Tym samym zagwarantowaliśmy bezpośrednie połączenie i większe bezpieczeństwo towarów. Produkty są konsolidowane w Karaczi, a kontenery otwierane dopiero w magazynie dekonsolidacyjnym w Gdyni”, mówi Bartosz Wilczyński, Head of Ocean Business Development Poland & Northeast Europe w DB Schenker.
W gdyńskim magazynie klientom, którzy współpracują z operatorem logistycznym w zakresie transportu morskiego, oferowane są usługi VAS (Value Added Services). Poza podstawowymi usługami rozładunku i załadunku kontenerów oraz formowania towaru na paletach i krótkookresowego składowania, wykonywana jest segregacja czy przygotowanie dostaw dla sieci marketów. Magazyn w Gdyni służy także do czasowego składowania, co oznacza, że klient może składować przesyłki celne, przed dokonaniem odprawy, do maksymalnie 90 dni od daty wpłynięcia towaru do Polski.
„W ramach transportu oceanicznego DB Schenker oferuje możliwość skorzystania z dwóch rodzajów serwisów. Jest to transport przesyłek drobnicowych bezpośrednio do Gdańska , po czym towary w magazynie logistycznym w Gdyni są dekonsolidowane i następnie przesyłane do klientów. Możliwa jest również dostawa przez Hamburg, skąd przesyłki są później przewożone do Polski z wykorzystaniem transportu drogowego”, mówi Justyna Jaśkiewicz, Head of LCL Poland & Cluster Northeast Europe.
Oceaniczne produkty DB Schenker wspierają globalne relacje biznesowe dla ponad 700 tys. klientów w 130 krajach, a 500 oferowanych oceanicznych połączeń drobnicowych zapewnia dostęp do światowych rynków i płynną obsługę potoków logistycznych przy optymalnych kosztach.
Nadesłał:
MultiComm
|