Czego nie robia audytorzy
Audyt to badanie sprawozdania finansowego organizacji - przedstawionej w raporcie rocznym - przez osobę niezależną od tej organizacji.
Sprawozdanie finansowe zawiera bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w kapitale własnym, rachunek przepływów pieniężnych oraz informacje dodatkowe zawierające streszczenie istotnych zasad rachunkowości i inne informacje objaśniające, tłumaczy Rafał Szrajnert, doradca biznesowy <a href="https://www.rafalszrajnert.pl/">https://www.rafalszrajnert.pl/</a> [url=https://www.rafalszrajnert.pl/]https://www.rafalszrajnert.pl/[/url] https://www.rafalszrajnert.pl/ .
Celem audytu jest ustalenie, czy informacje przedstawione w sprawozdaniu finansowym, jako całość, odzwierciedlają sytuację finansową organizacji w określonym czasie, na przykład:
Czy szczegółowe informacje na temat posiadanych aktywów i organizacji są odpowiednio rejestrowane w bilansie?
Czy zyski lub straty są właściwie oszacowane?
Podczas badania sprawozdania finansowego audytorzy muszą przestrzegać standardów audytu ustalonych przez organ rządowy. Po zakończeniu prac audytorzy piszą raport z audytu, wyjaśniając, co zrobili, i wydając opinię na podstawie swojej pracy. Zasadniczo wszystkie spółki giełdowe i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają corocznemu audytowi. Inne organizacje mogą wymagać lub zażądać audytu w zależności od ich struktury i własności.
Co nie robią audytorzy?
Nie badają innych informacji dostarczonych członkom organizacji, na przykład raport dyrektorów.
Sprawdzają każdą cyfrę w raporcie finansowym - audyty opierają się wyłącznie na testach selektywnych.
Oceniają stosowność działalności biznesowej organizacji lub strategii lub decyzji podejmowanych przez dyrektorów.
Patrzą na każdą transakcję przeprowadzoną przez organizację.
Sprawdzają adekwatność wszystkich wewnętrznych mechanizmów kontrolnych organizacji.
Komentowanie akcjonariuszom informacji na temat jakości dyrektorów i zarządzania, jakości ładu korporacyjnego lub jakości procedur i kontroli zarządzania ryzykiem w organizacji.
Nadesłał:
rsholding
|