CSR może prawdziwie integrować pracowników
We wszystkich firmach jest potrzeba działań na rzecz otaczającego nas społeczeństwa. Natomiast w małych i średnich przedsiębiorstwach CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu jest bardzo często niewykorzystywana.
Wypowiedź: Paulina Czeredys, firma Kreator Talentów.
Powód? Brak wiedzy. Jak się okazuje to błąd, gdyż CSR jest sposobem na lepszą integracją pracowników.
Dobrym pomysłem na takie zastosowanie CSR-u może być np. zmiana sposobu działania w przypadku integracji. Często takie spotkania są organizowane w lokalach, a można je zamienić na zupełnie inną integrację. Taką, która np. wesprze domy dziecka. W takim wypadku pracownicy mogą uczestniczyć w odnawianiu budynków, malowaniu ścian, czy meblowaniu. Mogą to być także działania w terenie powiązane z ekologią.
- Bardzo dobrze to się sprawdza, ponieważ pracownicy integrują się. Wspólne działania wpływają na nich samych, jest to też oderwanie się od tzw. biurka - mówi newsrm.tv Paulina Czeredys, firma Kreator Talentów.
Innym przykładem są działania, które prowadzi Fundacja Sedeka. Daje ona możliwość tworzenia takich mikro-fundacji. W tym przypadku pracownicy mogą zaangażować się w coś, co jest bliskie ich sercu. Mogą to być działania na rzecz kultury, sportu, promowania zdrowego stylu życia.
- Doświadczenia moich partnerów pokazują, że takie działania przynoszą bardzo duże korzyści. Przy takich wspólnych projektach jak oczyszczanie lasu czy malowanie pojawia się swoista integracja. Jest czas na zupełnie inne rozmowy, taki oddech od codzienności. Jestem przekonana, że firmy powinny w tym kierunku iść - wyjaśnia Paulina Czeredys.
Więcej o tym jak małe i średnie przedsiębiorstwa mogą realizować cele społeczne będzie można się dowiedzieć 15 września podczas konferencji pt. „W pułapce postrzegania. Czego jeszcze nie wiesz o CSR?”. Jest to pierwsze wydarzenie realizowane w ramach kampanii „Jeśli wiesz, to możesz”. W trakcie spotkania uczestnicy przekonają się m.in, że CSR może prawdziwie integrować pracowników, wpływając na ich motywację wewnętrzną, a tym samym na wizerunek firmy w ich oczach. Dowiedzą się również, jak można prowadzić takie działania bez angażowania dużych środków finansowych.
Nadesłał:
Anna Kołakowska
|