COSTA stawia na Polskę. CHI Polska zmienia się w COSTA COFFEE POLSKA
COSTA COFFEE – największa w Europie sieć kawiarni ‒ sukcesywnie umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Konsekwentnie rozwijana marka szybko zyskała sympatię konsumentów i pozycję lidera polskiej branży kawiarnianej.
Zgodnie z przyjętą strategią, właściciel i operator sieci zmienia nazwę na COSTA COFFEE POLSKA SA (dawniej CHI Polska SA). Zmiana jest elementem strategii firmy, zmierzającej do umacniania świadomości marki wśród Polaków.
W całej Polsce działa już blisko 80 kawiarni COSTA COFFEE i ponad 190 maszyn COSTA Express. W listopadzie br. zakończony zostanie proces zmian, w efekcie którego wszystkie kawiarnie zarządzane przez firmę działać będą pod marką COSTA COFFEE (obecnie jest ich 108, co sprawia, że spółka wyprzedza najbliższych konkurentów dwu- i trzykrotnie). Równolegle sieć otwiera nowe lokale. W ostatnich miesiącach powstały cztery nowe kawiarnie COSTA COFFEE – trzy w Warszawie i jedna we Wrocławiu. Na bieżący rok finansowy (kończący się w lutym 2016 r.) firma zaplanowała otwarcie jeszcze 6-7 nowych kawiarni. W kolejnych latach dynamika rozwoju się zwiększy, czego efektem będzie kilkanaście otwarć rocznie.
‒ Wejście marki COSTA COFFEE na polski rynek i jej dynamiczny rozwój to największe tego typu przedsięwzięcie w naszym kraju i jeden z niewielu takich projektów na świecie. Polska awansowała ostatnio na 3. pozycję w naszej sieci pod względem liczby kawiarni, zaraz za Wielką Brytanią i Chinami. Z kolei, analiza całego rynku pokazuje, że przestrzeni do rozwoju jest jeszcze dużo. Na tle innych państw europejskich, gdzie przypada średnio 25 kawiarni markowych na milion mieszkańców, a w rekordowej Wielkiej Brytanii nawet 85, polski rynek - z 12 kawiarniami - ma jeszcze gigantyczny potencjał rozwoju. Polacy stają się coraz bardziej zamożni, chętnie pozwalają sobie na drobne przyjemności i chcą spędzać czas przy znakomitej kawie, niezależnie od tego, czy mieszkają w dużej aglomeracji czy w mniejszym mieście, są w podróży, na zakupach, w pracy czy na spacerze w pobliżu domu. Będziemy odpowiadać na te potrzeby. W perspektywie 5-7 lat docierać będziemy do miłośników naszej marki w ok. 800 punktach w całym kraju - poprzez kawiarnie COSTA COFFEE i maszyny COSTA Express. Zgodnie z przyjętą właśnie strategią, naszym priorytetem jest dalszy rozwój i umacnianie pozycji marki COSTA COFFEE w Polsce, co wynika również ze znakomitego przyjęcia tego brandu przez Polaków. Zmiana nazwy firmy jest naturalnym elementem tego procesu ‒ mówi Andrzej Jackiewicz, Dyrektor Zarządzający COSTA COFFEE POLSKA SA.
COSTA COFFEE to sieć ok. 3000 kawiarni działających w 30 krajach świata. Marka jest niekwestionowanym liderem w Europie oraz drugą pod względem wielkości, międzynarodową marką kawiarni na świecie. Wywodząca się z Londynu sieć zdobyła sympatię Polaków i wiodącą pozycję również na lokalnym rynku. Do końca lutego 2016 r. w Polsce będzie już ok. 115 kawiarni COSTA COFFEE i ok. 220 maszyn samoobsługowych COSTA Express. W perspektywie 5-7 lat liczba kawiarni się podwoi, a liczba urządzeń vendingowych wzrośnie do ok. 550. 10 lipca 2015 r. zmianie uległa nazwa firmy zarządzającej marką w Polsce na COSTA COFFEE POLSKA SA (dawniej CHI Polska SA). Pozostałe dane, w tym numery NIP, REGON, KRS, numery kont bankowych, numery telefonów, adres siedziby spółki oraz adres strony internetowej pozostają bez zmian.
Nadesłał:
BrandLab_01
|