Checkpoint na targach EuroCIS: 50 lat innowacji w zakresie inteligentnych rozwiązań dla handlu


2019-03-14
7 marca 2019 r. – Checkpoint Systems, dostawca zintegrowanych rozwiązań dla handlu detalicznego, od 50 lat dostarcza nowatorskie rozwiązania dla sklepów.

Na tegorocznych targach EuroCIS, które odbyły się w lutym w Düsseldorfie, firma zaprezentowała szereg inteligentnych rozwiązań dla handlu, które umożliwiają sklepom poprawę rentowności, optymalizację procesów biznesowych oraz podniesienie poziomu jakości obsługi klientów.

Przeczytaj również:

Historia innowacji

Firma Checkpoint Systems, obchodząca w tym roku 50-lecie istnienia, mocno wkracza w rok 2019, oferując szeroki wachlarz rozwiązań do elektronicznej kontroli towarów, technologii RFID, oprogramowania i rozwiązań sklepowych z obszaru Internetu Rzeczy (IoT).

Wsparcie w działaniu

Podczas targów EuroCIS 2019 firma Checkpoint Systems zademonstrowała platformę HALO. System ten dokonuje analizy danych z wielu czujników umieszczonych w sklepie, pozwalając łączyć działania w czasie rzeczywistym z działaniami zaplanowanymi i predykcyjnymi. HALO oferuje detalistom możliwość eliminacji problemów, jakie napotykają klienci sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnej maksymalizacji wyników sprzedaży, poprzez np. uzupełnienie zapasów na półce w sklepie. Oznacza to sprawniejszą i wydajniejszą działalność placówek handlowych, a co za tym idzie, wyższe zyski i poprawę obsługi klientów.

Wydajna personalizacja

Checkpoint, jako jedyny dostawca na rynku, oferuje nową, zaawansowaną usługę personalizacji rozwiązań antykradzieżowych, dostępną od 2019 r. Sklepy wydają obecnie miliony na projektowanie estetycznych wnętrz, chcąc zachęcić klientów do dokonywania zakupów w ich placówkach, a nie przez Internet czy w konkurencyjnych sklepach stacjonarnych. Chcąc zachować spójność wystroju potrzebują niestandardowych bramek elektronicznego nadzoru antykradzieżowego (EAS), umieszczanych przy wyjściach. Zespół projektantów firmy Checkpoint współpracuje z designerami odpowiedzialnymi za wzornictwo sklepów w celu opracowania spersonalizowanych projektów bramek, które będą współgrać z wystrojem placówek handlowych. Efektem tej współpracy są urządzenia, które łączą w sobie przyciągające uwagę wzornictwo z wydajnością i niezawodnością.

Bezpieczne transakcje samoobsługowe bez zakłóceń

Właściciele sklepów coraz częściej dostrzegają, że wzrost sprzedaży w wyniku zastosowania procesu samoobsługowego (ang. frictionless) wiąże się ze stratami wynikającymi z niedostatecznego poziomu szczelności. Sklepy potrzebują rozwiązania, które z jednej strony zapewni klientom swobodę i wygodę zakupów, jednocześnie pozwoli minimalizować szkody w postaci błędów i strat w towarach. W odpowiedzi na te potrzeby Checkpoint zademonstrował sposoby ochrony produktów przed kradzieżą, wykorzystujące sztuczną inteligencję, analizę wyglądu i wagi sprzedawanych produktów, jednocześnie ułatwiające bezproblemowe dokonywanie transakcji. Umożliwiają one lepszą obsługę klientów, jednocześnie zapobiegając zmniejszaniu zysków.

Niższe koszty inwentaryzacji

Skuteczne wykorzystanie danych ma zasadnicze znaczenie dla poprawy wyników finansowych placówek handlowych i poziomu obsługi konsumentów. Dane mogą być pozyskiwane poprzez skanowanie etykiet na towarach, ale wiążą się z tym dodatkowe koszty i wymogi jakościowe. Checkpoint przedstawił szereg rozwiązań technologicznych mających na celu minimalizację kosztów przy zachowaniu najwyższej zgodności skanowania, co skutecznie zwiększa wydajność procesu gromadzenia danych. Podczas targów EuroCIS firma zaprezentowała stacjonarne i autonomiczne urządzenia wspomagające skanowanie towarów. Pokazano również możliwości wykorzystania w tym obszarze technologii ubieralnych, które razem składają się na zestaw rozwiązań odpowiadających różnym potrzebom detalistów. Oferują one możliwość poprawy wydajności sklepów oraz zwiększenie sprzedaży i rentowności.

Połączenie świata fizycznego z wirtualnym

W handlu detalicznym pełna widoczność na poziomie produktu jest niezbędna na wszystkich etapach, począwszy od produkcji, poprzez wysyłkę, odbiór, dystrybucję, składowanie w sklepie i sprzedaż. Tylko wtedy, gdy sklepy mają pełny obraz swoich zasobów, mogą podejmować najbardziej korzystne decyzje biznesowe. Zintegrowanie sensorów RF/RFID z etykietowaniem jest najskuteczniejszą metodą identyfikacji na poziomie produktów. W trakcie targów Checkpoint zaprezentował szeroki wachlarz swoich możliwości w obszarze znaczników RFID i RF, pozwalających na dowolną personalizację produktów oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb sprzedawców, dzięki oparciu produkcji na własnych zasobach.

Jak powstrzymać zorganizowaną przestępczość w handlu

Checkpoint zaproponował system, który pozwala walczyć z problemem przestępczości zorganizowanej w handlu detalicznym, coraz bardziej wpływającej na spadek sprzedaży i szkodzącej sklepom i markom. Technologia Enforcer, nowość w rodzinie rozwiązań Alpha, jest obecnie jedynym produktem na rynku, które skutecznie zapobiega temu problemowi. Zgłoszone do opatentowania rozwiązanie aktywuje się, gdy produkty są wynoszone ze sklepu bez dezaktywacji. Skradzione przedmioty zostają wtedy wyraźnie oznakowane niezmywalną farbą. To z kolei uniemożliwia ich odsprzedaż, a także zapobiega podobnym wydarzeniom w danym sklepie w przyszłości.

„Od lat współpracujemy blisko z partnerami z branży handlu detalicznego. Oferujemy rozwiązania EAS i RFID, które pomagają im poprawiać wyniki finansowe. Wkraczamy w kolejne 50-lecie firmy jako lider rynku, a nasza platforma HALO powstała po to, by zapewniać bezprecedensowy poziom wydajności naszym klientom. Naszą misją jest  oferowanie najlepszych w swojej klasie rozwiązań, które zwiększają rentowność, podnoszą sprzedaż i optymalizują obsługę klienta” – powiedział John Dargan, prezes Checkpoint US.



Nadesłał:

Katarzyna Sawicka

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl