Centrum Korona odpowiedzialna społecznie
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest ważna dla coraz większej liczby polskich firm.
Konieczność realizacji tego typu działań zauważa także Centrum Korona, która regularnie angażuje się w życie lokalnej społeczności realizując i wspierając działania prozdrowotne, edukacyjne czy proekologiczne.
Badania pokazują, że coraz więcej konsumentów wybiera produkty firm, które dają od siebie więcej niż minimum, dlatego też coraz więcej centrów handlowych angażuje się w projekty z obszaru CSR (corporate social responsibility, społeczna odpowiedzialność biznesu). Na tego typu działania stawia także Centrum Korona, traktując je jako ważny element budowania wizerunku Centrum jako miejsca „po sąsiedzku” – bliskiego i otwartego na potrzeby społeczności lokalnej.
Jednym z bardziej rozwiniętych obszarów społecznego zaangażowania Centrum Korona są akcje prozdrowotne. Na terenie Centrum odbyło się już kilka edycji zbiórki krwi, w ramach których zebrano łącznie 43 litry kropli życia. Inną inicjatywą promującą zdrowie, a przy tym zawierającą w sobie aspekt edukacyjny była niedawno organizowana akcja „Ratuj życie z sercem”. W trakcie akcji klienci Korony uczyli się prawidłowo udzielać pierwszej pomocy, tak aby w przyszłości bez obaw ratować innym życie na wypadek nagłego zdarzenia. Podczas wydarzenia nie zapomnieliśmy także o najmłodszych, których – za pomocą gier i zabaw – oswajaliśmy z wizytą u lekarza oraz w szpitalu.
Centrum Korona nie zapomina również o ekologii. Centrum zorganizowało m.in. zbiórkę elektrośmieci połączoną z warsztatami ekologicznymi dla najmłodszych. Łącznie udało się zebrać blisko 1200 sztuk zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Korona jest również otwarta na inicjatywy związane z elektromobilnością. Jako jedne z pierwszych centrów handlowych we Wrocławiu otworzyła stacje ładowania samochodów elektrycznych.
Centrum Korona wspiera również projekty związane z szeroko pojętym bezpieczeństwem. W lipcu 2019 Korona zorganizowała panel edukacyjny poświęcony bezpieczeństwu na drodze i konieczności noszenia odblasków połączony z warsztatami dla dzieci, prowadzonymi przez grupę „Sławek i Przyjaciele”. W trosce o bezpieczeństwo najmłodszych przebywających na terenie Centrum Korona, wprowadzono również udogodnienie w postaci opasek niezgubek, które – noszone przez dziecko – pozwolą na szybką identyfikację malucha na wypadek jego zaginięcia.
Wśród prospołecznych inicjatyw Centrum Korona warto również wymienić akcję charytatywną „Jadę i pomagam”, ukierunkowaną na dobro zwierząt. Akcja łączyła aktywność sportową z chęcią niesienia pomocy potrzebującym, a zadaniem klientów Centrum było przejechanie jak największej liczby kilometrów na rowerze stacjonarnym. Za każdy przejechany kilometr Centrum Korona przekazywało złotówkę na rzecz podopiecznych Grupy Pomocy Zwierzętom RATUJ.
Wydarzeniami budującymi dobre relacje ze społeczeństwem lokalnym były również projekty „Odkrywamy talenty” oraz „Pomaganie przez działanie”. Pierwszy z nich miał na celu odkrycie młodych wrocławskich talentów, a następnie nagrodzenie ich za osiągnięcia wyjazdem wakacyjnym. Druga inicjatywa była skierowana do wrocławskich organizacji pozarządowych, które w ramach akcji „Pomaganie przez działanie” mogły otrzymać wsparcie finansowe na realizację wybranych projektów zgodnych z ich celami statutowymi. To klienci Centrum Korona ostatecznie decydowali w głosowaniu, które projekty mają zostać nagrodzone. Najwięcej prawidłowo oddanych głosów otrzymała inicjatywa Stowarzyszenia na rzecz Osób z niepełnosprawnością intelektualną „Kamienna Tęcza”, a w ramach wsparcia Centrum Korona odbyły się warsztaty taneczne (terapia tańcem) dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
„Centrum Korona odpowiedzialna społecznie! Chcemy być przyjaznym sąsiadem dla mieszkańców Wrocławia oraz zapewniać naszym klientom doświadczenia wykraczające poza tradycyjne zakupy np. poprzez udział w wartościowych projektach. Zależy nam na dobrych stosunkach z naszymi interesariuszami, tak aby traktowali Centrum Korona nie tylko jako miejsce robienia zakupów, ale także miejsce spotkań, gdzie można dobrze i ciekawie spędzić wolny czas” – mówi Paulina Sip, dyrektor Centrum Korona.
Dodatkowe informacje:
Centrum Korona
Centrum Korona to jedno z pierwszych wielofunkcyjnych centrów handlowych w Polsce, gdzie oprócz zakupów można aktywnie spędzić czas w klubie fitness oraz zrelaksować się w strefie kina i restauracji. Całkowita powierzchnia użytkowa Centrum Korona to 55.000 m2.
Oferta handlowa centrum obejmuje 54 butiki i sklepy średnio powierzchniowe, a głównymi najemcami są: hipermarket Auchan, Cinema City, Fitness Academy oraz sklepy CCC, Decathlon, GO Sport, Rossmann i RTV Euro AGD. Centrum Korona może pochwalić się bogatą ofertą rozrywkową – na terenie obiektu działają: mulitiplex CINEMA CITY oraz kompleks strefy food court z 12 restauracjami. Centrum Korona to miejsce przyjazne rodzinom oraz osobom niepełnosprawnym.
Właścicielem Centrum Korona jest spółka celowa CH Wrocław Sp. z o.o. zarządzana przez Cromwell Polish Retail Fund.
www.centrum-korona.pl
CROMWELL Property Group
Cromwell Property Group to australijski fundusz REIT (Australian Real Estate Investment Trust) notowany na australijskiej giełdzie papierów wartościowych (ASX), który zarządza aktywami o łącznej wartości 6,7 mld EUR na terenie Australii, Nowej Zelandii i Europy.
Cromwell oferuje globalną i obejmującą komplet usług platformę zarządzania inwestycyjnego wraz z w pełni zintegrowanym potencjałem nieruchomościowym oraz bezpośrednim zarządzaniem aktywami.
Na terenie Europy Cromwell zarządza w ramach swoich funduszy i mandatów w Europie aktywami nieruchomościowymi i zdolnościami inwestycyjnymi o wartości 3,3 mld EUR. W portfelu aktywów Cromwell znajduje się ok. 270 nieruchomości i 2900 najemców.
Cromwell w 21 biurach w 13 krajach europejskich zatrudnia ponad 180 osób, które zapewniają fachową wiedzę w zakresie nieruchomości.
www.cromwellpropertygroup.com
APSYS Polska
ZARZĄDCA APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne.
APSYS Polska zarządza obecnie 1 100 000 mkw. GLA w 24 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach w Polsce. Firma i jej projekty były wielokrotnie nagradzane przez PRCH, ICSC, Europa Property oraz CiJ w dziedzinach rozwoju, zarządzania oraz marketingu.
Nadesłał:
Orchidea
|