Black Point umacnia pozycję na rynku
Przychody ze sprzedaży na poziomie 20 mln złotych i zysk brutto na poziomie blisko 2,3 mln - z takim wynikiem Black Point S.A. podsumowuje drugi kwartał 2010 roku w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym.
Skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Black Point za pierwsze półrocze potwierdzają stabilną sytuację jednego z największych producentów alternatywnych materiałów do druku Polsce.
Mimo trudniejszych niż przed rokiem warunków - osłabienia koniunktury na rynku IT oraz umocnienia złotówki, a w konsekwencji rosnącej presji cenowej na produkty, firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 20 mln złotych. To pozwala mówić aż o 25% wzroście sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Zysk wyniósł 2,28 mln złotych, co oznacza dynamikę na poziomie ok. 7,5%.
- Na tak dobre wyniki Grupy Black Point złożyło się kilka czynników. Z jednej strony innowacyjność i konkurencyjność naszej oferty, z drugiej - optymalizacja kosztów produkcji w myśl stosowanej przez nas od lat filozofii ,,szczupłego zarządzania" - mówi Piotr Kolbusz, przewodniczący Rady Nadzorczej Black Point S.A., główny akcjonariusz.
Producent w ostatnim półroczu znacznie zmodyfikował swoją ofertę. Wprowadził na rynek dwie nowe grupy produktowe: tonery monochromatyczne Black Point Super Plus oraz atramenty o znacznie zwiększonej wydajności Super Cartridge. Inwestuje w rozwój - w czerwcu uruchomił przedstawicielstwo w Hong Kongu. - Cały czas za pośrednictwem spółki Eco Service zwiększamy też udział Grupy Black Point w międzynarodowym handlu pustymi kartridżami. Aktualnie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku materiałów eksploatacyjnych na świecie - dodaje Piotr Kolbusz.
Takie obserwacje potwierdzają bardzo dobre wyniki spółki Eco Service, zajmującej się handlem pustymi kartridżami w Europie, Ameryce i Azji. W drugim kwartale roku Eco Service odnotowało aż 3,5-krotny wzrost (350%) zysku brutto i większą o 65% sprzedaż w odniesieniu do poprzedniego roku. Uruchomione przedstawicielstwa w Chinach w ciągu najbliższych dwóch lat ma pomóc poprawić jeszcze ten wynik. W tym celu Black Point kontynuuje politykę pełnej konsolidacji ze spółką Eco Service. Aktualnie jest w posiadaniu 95% udziałów.
W kolejnym półroczu firma planuje wzmacniać obecność marki Black Point na rynku środkowo- europejskim: podnosić konkurencyjność oferty materiałów eksploatacyjnych, włączając nowe produkty oraz poszerzać kanały dystrybucji, pozyskując nowych partnerów handlowych w Polsce i za granicą. Już teraz tusze i tonery polskiego producenta są dostępne w Czechach, na Litwie i Węgrzech.
Informacje o firmie
Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie. Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech. Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.
Nadesłał:
Profitcomms
|