APTEKI ZDROWEGO WYBORU ROSNĄ SZYBCIEJ NIŻ RYNEK
Warszawa, 23 listopada 2015
W Polsce rośnie wartość rynku aptecznego, jednak w 2014 roku zamknięto około 10% aptek, z czego dwie trzecie stanowiły małe placówki. Powołując ponad rok temu program wspierający apteki indywidualne, PGF dał im nie tylko nadzieję na przetrwanie – dziś ich wyniki potwierdzają, że Zdrowy Wybór to dobry wybór. „Poza wspieraniem rozwoju Program pomaga aptekarzom osiągać lepsze wyniki, gwarantując ekonomiczne bezpieczeństwo” – mówi wiceprezes PGF Marcin Majchrzak.
W ostatnim badaniu IMS Health liczba placówek indywidualnych zanotowała widoczny spadek o 3,9% względem poprzedniego okresu (rok do roku). Wyjątek w tej grupie stanowią apteki, które przystąpiły do programu Zdrowy Wybór prowadzonego przez Polską Grupę Farmaceutyczną.
W zestawieniu z danymi rynkowymi ilustrującymi sprzedaż w segmencie 1-14, apteki korzystające ze Zdrowego Wyboru wykazują dwukrotnie szybszą dynamikę wzrostu niż rynek.
„Sprzedaż aptek, które współpracują z PGF w ramach programu Zdrowy Wybór, regularnie wzrasta
i przełamuje trendy rynkowe. Nasi klienci mają dostęp do najlepszych ofert promocyjnych oraz nowoczesnych rozwiązań pozwalających konkurować na coraz bardziej wymagającym rynku” – podkreśla Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF.
Analiza danych sprzedażowych zrealizowana dla PGF potwierdza, że wyniki aptek indywidualnych korzystających z innowacyjnych narzędzi oferowanych przez program Zdrowy Wybór, rosną względem rynku. Oznacza to, że ich pozycja rynkowa jest umocniona, podczas gdy inne apteki indywidualne nadal borykają się z problemami, w wyniku których część z nich musi zakończyć działalność.
Zdrowy Wybór to program opracowany specjalnie z myślą o wsparciu aptek indywidualnych. Jest syntezą wiedzy na temat zarządzania, której celem jest minimalizacja kosztów dystrybucji oraz zwiększenie rentowności aptek. To zestaw narzędzi, które oferują aptekom korzyści gwarantujące ekonomiczne bezpieczeństwo. Wdrożenie takich innowacji jak zarządzanie kategorią czy optymalizacja magazynu ułatwiają budowanie właściwej oferty i oddziałują na biznes apteczny w tych obszarach, które powodują przewagę konkurencji.
Według badania rynku przeprowadzonego przez IMS Health w trzecim kwartale 2015, na rynku aptek panuje stagnacja. Segment aptek indywidualnych regularnie i powoli traci udział, szczególnie wartościowy, na rzecz coraz szybciej rozwijających się dużych sieci aptek. Placówki sieciowe, stanowiące nieco ponad 1/3 wszystkich aptek działających na rynku, odpowiadają za ponad połowę obrotów generowanych przez blisko 14,5 tysiąca polskich aptek.
W nieustannie zmieniającym się otoczeniu prowadzenie apteki to trudne zadanie. Nie każdy w równym stopniu potrafi poradzić sobie z zarządzaniem firmą, a biznesu nie da się prowadzić tak jak kiedyś – należy pamiętać o ciągłym rozwoju, o tym jak sprawić, żeby wyróżnić się na rynku. Apteki indywidualne nie mają dostępu do technologii, czasem brakuje im wiedzy i nie zawsze potrafią odpowiednio zareagować na zmiany. Warto postawić na solidnego partnera, który zapewni wsparcie w postaci innowacyjnych narzędzi i wiedzy ekspertów. Najlepiej skorzystać z dobrych nowoczesnych, sprawdzonych rozwiązań. Dzięki nim każda indywidualna placówka może być efektywnie zarządzana.
Najlepszym dowodem na skuteczność programu jest fakt, że już niemal 2 tysiące aptek korzysta ze wsparcia marketingowego i pakietu narzędzi handlowych oferowanych przez Zdrowy Wybór.
PGF
Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. to nowoczesna, profesjonalnie zarządzana firma, zajmującą się dystrybucją leków oraz świadczeniem wysokiej klasy usług dla aptekarzy i producentów farmaceutycznych. PGF nieustannie wdraża innowacyjne rozwiązania, oferuje szerokie spektrum usług, jest wiarygodnym i niezawodnym partnerem biznesowym zarówno dla polskich aptek, jak i producentów leków. Zarządza działalnością spółek regionalnych i posiada 20 procentowy udział w krajowym rynku dystrybucji farmaceutyków. Polska Grupa Farmaceutyczna działa od 1990 roku, dzięki czemu zdobyła doświadczenie i oferuje najwyższą jakość. Spójna, długofalowa strategia rozwoju jest oparta na dostosowaniu oferty do oczekiwań partnerów,
z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb.