Alitalia i Amadeus przedłużają umowę full content do końca 2013 roku


Alitalia i Amadeus przedłużają umowę full content do końca 2013 roku
2010-12-14
Umowa działa globalnie i daje dostęp do pełnych informacji dotyczących oferty linii lotniczej Alitalia.

Linie lotnicze Alitalia i firma Amadeus, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla globalnej branży turystycznej,  poinformowały o podpisaniu umowy dotyczącej udostępniania usług full content obowiązującej do końca 2013 roku.

Przeczytaj również:

Zgodnie z umową Alitalia, wiodąca we Włoszech linia lotnicza, rozszerzy dostęp do informacji o swoich taryfach, rozkładach lotów i zasobach z regionu Europy na wszystkie biura podróży, korzystające z systemu Amadeus na całym świecie.

- Dystrybucja informacji za pośrednictwem biur podróży odgrywa w naszej działalności kluczową rolę, a nowa umowa jest tego odzwierciedleniem. Z firmą Amadeus ściśle współpracujemy od wielu lat, a rozszerzając współpracę spodziewamy się zwiększenia obrotów zarówno w Europie, jak i poza jej granicami - komentuje Marco Sansavini, wiceprezes linii Alitalia ds. sprzedaży, dystrybucji i opieki nad klientami.

Umowa gwarantuje również, że poprzez system Amadeus dostarczane będą takie same informacje, jakie dostępne są we wszystkich innych kanałach sprzedaży, łącznie z witryną internetową linii lotniczej, bez pobierania przez Alitalia (AZ) opłat GDS od biur podróży Amadeus.

- Ten długoterminowy kontrakt z wiodącym włoskim przewoźnikiem lotniczym gwarantuje biurom podróży Amadeus na całym świecie dostęp do pełni zasobów linii Alitalia oraz najbardziej konkurencyjnych taryf. Porozumienie jest kolejnym potwierdzeniem zorientowania firmy Amadeus na zawieranie długoterminowych umów związanych z dostarczaniem informacji. Umożliwiają one osiąganie wymiernych korzyści zarówno liniom lotniczym, jak i biurom podróży, a jednocześnie zapewniają stabilność rynkową - mówi David Doctor, dyrektor działu dystrybucji dla linii lotniczych i biur podróży w firmie Amadeus.

Informacja o Alitalia

Alitalia - Compagnia Aerea Italiana (www.alitalia.com) rozpoczęła  działalność w styczniu 2009 r., po przejęciu zasobów linii Alitalia - Linee Aeree Italiane oraz Air One. Firma jest w całości własnością prywatną. 75% jej akcji znajduje się w posiadaniu kluczowych uczestników włoskiej branży przemysłowej i finansowej, zaś właścicielem 25% akcji jest Air France-KLM. W dniu dzisiejszym Alitalia jest wiodącym przewoźnikiem lotniczym we Włoszech, przewożąc 23 miliony pasażerów i wykonując 4500 lotów tygodniowo na 79 lotnisk całego świata - 26 we Włoszech i 53 w innych krajach świata.

Obecnie flota linii Alitalia liczy 147 samolotów. Realizowany jest plan unowocześnienia floty: od stycznia 2009 r. dołączyło do niej 16 nowych samolotów Airbus A320 i 2 nowe maszyny Airbus A330. Nowe samoloty Airbus wyposażone są w silniki nowej generacji, zapewniające istotną oszczędność paliwa i obniżenie emisji CO2.

Alitalia jest członkiem sojuszu SkyTeam. W lipcu 2010 dołączyła do wiodącego w branży transatlantyckiego joint venture z grupą Air France-KLM i Delta Air Lines.

W marcu 2010 r. Alitalia wdrożyła dla należącej do Alitalia Group linii Air One nowy model biznesowy przewoźnika niskokosztowego o wysokiej jakości usług, latającego z lotniska Mediolan Malpensa na 10 lotnisk we Włoszech i krajach basenu Morza Śródziemnego.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 200 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com  

Kontakt dla mediów

Joanna Parasiewicz

Senior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140

e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl 

www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz

Junior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl    

www.sigma.com.pl 



Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl