33 mld złotych - to szacunkowa wartość polskiego rynku e-commerce w 2015r.


33 mld złotych - to  szacunkowa wartość polskiego rynku e-commerce w 2015r.
2015-01-27
Wraz z rosnącą popularnością usług internetowych zmienił się dotychczasowy model funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki. Handel wszedł w nowy wymiar - zakupów i płatności online.

 

Przeczytaj również:

Stałe wprowadzanie innowacji stanowi dziś niekwestionowany warunek rozwoju branży e-commerce. W związku z tym rynek płatności elektronicznych stanowi w ostatnich latach obszar dynamicznego rozwoju innowacji płatniczych. Odnoszą się one zarówno do procesu realizacji płatności, jak i wykorzystywania w jego toku instrumentów płatniczych.
Jedną z determinant wpływających na upowszechnienie się innowacji płatniczych są regulacje oraz inicjatywy o podobnym charakterze, dotyczące rynku płatności mobilnych oraz płatności online.

W grudniu 2014r wprowadzona została ustawa, która  gruntownie zmieniła przepisy i sposób prowadzenia handlu internetowego w Polsce. Wiążące się z nią zmiany dotyczą nie tylko zapisów zamieszczonych na stronie e-sklepu (np. informacja o prawie do odstąpienia od umowy, informacje o oferowanych metodach płatności i terminie zapłaty), lecz także zmiany struktury procesu zakupowego (np. wygląd strony z podsumowaniem zamówienia). Wynika z tego, iż największy potencjał w stymulowaniu zainteresowania branżą e-commerce mają te regulacje, których skutki są widoczne dla klienta i przez niego odczuwalne.

- Zmiana handlu w e-handel, wykorzystujący stale wdrażane nowości technologiczne, staje się coraz bardziej powszechna. Dzięki rozwojowi mobilnego Internetu oraz aplikacji mobilnych nastąpił również rozwój sfery m-commerce. Obszar ten nie ogranicza się tylko do prowadzenia sprzedaży przez sklepy internetowe. Obejmuje także wiele różnorodnych usług i innych możliwości dokonywania transakcji przez urządzenia mobilne. Klient ma możliwość korzystania
z nowoczesnych form płatności, które stale ewoluują. Przykładowo, w systemie
Dotpay można płacić wszystkimi wiodącymi metodami płatności online: telefonem komórkowym za pośrednictwem karty kredytowej Visa i MasterCard, jak również szybkiego e-transferu czy też przelewem internetowym - komentuje Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego Dotpay S.A.

E-handel w Polsce 

Wg. tygodnika Time pierwszy polski sklep internetowy został otwarty 18 lat temu. Mimo to, dopiero kilku lat temu e-handel zaczął rozwijać się z niespotykaną dotąd dynamiką, bijąc kolejne rekordy sprzedaży. Z raportu firmy PMR - „Handel internetowy w Polsce 2014" wynika,
iż w 2014 roku przychody branży handlu w sieci przekroczyły 27 mld PLN. To o 3,5 mld więcej niż rok wcześniej. Co ważne, obroty branży - jedynie w Polsce - zwiększają się w tempie przynajmniej 15% w skali roku.

Wg badania „Kupuję w Internecie 2014", opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, największym zainteresowaniem  w okresie ostatnich 5 lat cieszyły się produkty z następujących kategorii: perfumy i kosmetyki (wzrost o 460%), produkty dla dzieci i zabawki (233%), sklepy wielobranżowe (213%) oraz odzież (81%). Najbardziej popularną kategorią e-commerce
w Polsce - co raczej nie powinno stanowić zaskoczenia - wciąż są promocje i wyprzedaże -  wzrost aż o 757%!

17 mln internautów odwiedza serwisy e-commerce

Analizy niezbicie dowodzą, iż w Polsce stale rośnie zainteresowanie e-zakupami. 21,6 mln populacji (64%) to internauci, z czego 17 mln (78%) odwiedza serwisy e-commerce, zaś 21,7 mln (59%) odwiedza e-sklepy. W ciągu ostatnich 5 lat liczba internautów zainteresowanych tematyką e-commerce wzrosła z  13 079 701 do 17 727 596, czyli o 36%, podczas gdy liczba internautów wzrosła w tym okresie o 30%*. Stale zwiększa się zainteresowanie klientów
e- commerce.  W związku z tym, mechanizmy w obszarach e-handlu, w tym płatności, również ewoluują, co z kolei napędza zainteresowanie klientów zakupami oraz płatnościami internetowymi.

Banki wskazują kierunek zmian - inwestycje w aplikacje mobilne oraz płatności Internetowe

Warto zwrócić uwagę na działania banków, które stale inwestują w nowości w systemach online
oraz w aplikacje mobilne. Powstał już nawet pierwszy w pełni mobilny bank na świecie - Amerykański BankMobile. Dostęp do jego usług jest dostępny wyłącznie za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji na smartfona. Jeśli chodzi o rodzimy rynek, posiadamy już pewną ilość aplikacji mobilnych, z których każda posiada innowacyjną funkcję. Przykładowo, aplikacja IKO PKO BP pozwala płacić w sklepach, wypłacać pieniądze z bankomatu, przesyłać środki na zasadzie SMS-ów czy nawet wystawiać wirtualne czeki - wszystko za pomocą telefonu! Są one podobne do polecenia wypłaty, możliwego do wykorzystania w bankomacie celem podjęcia pieniędzy. Pomysł IKO opiera się na systemie kodów jednorazowych, które są wyświetlane na ekranie telefonu i którymi zatwierdza się transakcje w bankomatach lub terminalach kartowych.

M-commerce oraz płatności mobilne

Rynek m-commerce, czyli obszar handlu elektronicznego w którym najistotniejszą rolę odgrywają urządzenia mobilne, rozwija się w błyskawicznym tempie. Z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie konsumentów korzystających z usług sklepów internetowych oraz finalizacji zakupów poprzez dokonywanie płatności online. Z Badań  firmy analitycznej Flurry Analitics wynika, iż w 2014 r. korzystanie z aplikacji w urządzeniach przenośnych wzrosło o 76%. Najchętniej były one wykorzystywane do robienia zakupów, a także do zadań związanych z pracą i organizacją czasu oraz komunikowaniem się z otoczeniem. Okazało się również, że dynamicznie wzrosło zainteresowanie programami instalowanymi w smartfonach
i tabletach.

Zaufanie klientów kluczem do sukcesu

Sposobem na zdobycie zaufania klientów i zapewnienie bezpieczeństwa dokonywanych przez nich e-zakupów jest współpraca z profesjonalnym operatorem płatności Internetowych
np. Dotpay, Jako oficjalny członek Polskiego Standardu Płatności, wspólnie z największymi bankami, firma wypracowuje najlepsze metody obsługi płatności online. Operacje oferowane przez integratora płatności online, pozwalają e-sklepom na udostępnienie klientom większej liczby szybkich przelewów, zapewniając przy tym wysoką jakość realizowanych transakcji i pełne bezpieczeństwo. Ich zaletą jest także dostęp do mobilnych rozwiązań (aplikacje do szybkich płatności), dokonywanie i opłacanie zakupów za pomocą jednego kliknięcia, a także szansa kupowania produktów online w systemie ratalnym - bez konieczności załatwiania jakichkolwiek formalności osobiście.

* http://www.ecommercepolska.pl/files/4514/1587/9737/RAPORT_Kupuje_w_internecie.pdf

 

O Spółce

Dotpay S.A. jest jedną z największych polskich firm na rynku płatności online, od lat dostarczającą innowacyjne rozwiązania w zakresie pośrednictwa finansowego.

Kilkanaście lat praktyki w dynamicznie zmieniającej się branży e-commerce oraz wciąż poszerzana gama oferowanych usług przekładają się na tysiące klientów korzystających
z serwisu dotpay.pl. Dzięki stosowaniu szerokiej palety najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, ścisłym przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa oraz indywidualnemu podejściu do odbiorcy, klienci Dotpay S.A. od lat sukcesywnie zwiększają konkurencyjność swoich marek.

www.dotpay.pl



Nadesłał:

DotPay

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl