PEPSICO OGŁASZA POSTĘP W ZAKRESIE OSIĄGANIA CELÓW W ZAKRESIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU DO 2025 ROKU


PEPSICO OGŁASZA POSTĘP W ZAKRESIE OSIĄGANIA CELÓW W ZAKRESIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU DO 2025 ROKU
2017-10-09
Globalna firma z branży spożywczej wykazuje poprawę m.in. w zakresie oferty produktów, uzupełnienia ilości wody, pozyskiwania surowców w zrównoważony sposób oraz różnorodności zatrudnionych osób.

Warszawa, 9 października 2017 r. – Firma PepsiCo ogłasza postęp w dążeniu do osiągnięcia celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r., które wyznaczyła sobie w zeszłym roku. PepsiCo poprawiło wyniki w każdym z trzech obszarów tematycznych – Produkty, Planeta, Ludzie, przy czym w tym samym roku firma przekazała akcjonariuszom ponad 7 miliardów dolarów.

Przeczytaj również:

 

W najnowszym Raporcie na temat Zrównoważonego Rozwoju, PepsiCo potwierdziło także swoje dążenie do zapewnienia trwałej zmiany w całej firmie, w jej łańcuchu dostaw, ale także w branży spożywczej oraz na świecie, dzięki wdrażaniu strategii „Działanie ze świadomością celu” („Performance with Purpose”).

 

„W ubiegłym roku wzmogliśmy wysiłki w ramach naszej strategii „Działanie ze świadomością celu”, aby osiągać w dłuższej perspektywie jak najwyższe wyniki finansowe, odpowiadając jednocześnie na potrzeby otaczającego nas świata” – powiedziała Indra K. Nooyi, Prezes i Dyrektor Generalna PepsiCo. „Od tego czasu ciężko pracujemy nad osiągnięciem postępu w zakresie wyznaczonych sobie celów do 2025 r., począwszy od tworzenia bardziej odżywczych produktów, przez ograniczanie naszego wpływu na środowisko, po umacnianie pozycji ludzi i społeczności, w których prowadzimy działalność. Jak wykazuje tegoroczny Raport, udało nam się osiągnąć znaczący postęp na całym świecie”.

 

Główne osiągnięcia firmy PepsiCo na świecie – informacje z Raportu na temat Zrównoważonego Rozwoju z 2016 r.:

 

1.      Produkty
W 2016 r. PepsiCo zredukowało ilość cukru dodanego, tłuszczów nasyconych i sodu w swojej ofercie napojów i przekąsek, w porównaniu z poziomami wyjściowymi w 2015 r.[1] Firma kontynuowała również działalność w kierunku zwiększania w swojej ofercie ilości bardziej odżywczych produktów, zwiększając przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów z kategorii „Everyday Nutrition” do 27% całkowitej wartości przychodów PepsiCo i dostarczając ponad 260 milionów porcji odżywczych produktów najuboższym społecznościom.

2.      Planeta
Firma PepsiCo osiągnęła jedną czwartą celu wyznaczonego do 2025 r. w zakresie corocznego uzupełnienia ilości wody na obszarach, gdzie  występują jej znaczące braki, przy czym około 2,7 miliarda litrów wody uzupełniano lokalnie w zbiornikach zagrożonych brakiem wody. Firma współpracowała również z Fundacją PepsiCo i partnerami, aby w samym 2016 r. zapewnić ponad 2 milionom osób na świecie dostęp do bezpiecznej wody (łącznie 11 milionom osób w latach: 2006-2016).

3.      Ludzie

Poprzez rozszerzoną Inicjatywę na rzecz Zrównoważonego Rolnictwa, PepsiCo wspierało rolników uprawiających 34% plonów, które firma bezpośrednio zużywa. Program ten pomaga rolnikom i społecznościom, w których żyją w pełni wykorzystać owoce swojej pracy przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia wody i emisji gazów cieplarnianych.
Ponadto w 2016 r. PepsiCo zwiększyło reprezentację kobiet na stanowiskach kierowniczych do 38%, a dzięki inwestowaniu w lokalne społeczności firma wsparła 6 milionów kobiet i dziewcząt (osiągając niemal 50% celu, który zamierza osiągnąć do 2025 r.).

 

Mehmood Khan, Wiceprzewodniczący firmy PepsiCo i Dyrektor ds. Badań w Dziale Globalnych Badań i Rozwoju, podkreślił, że o ile odnotowano znaczny postęp w dążeniu do realizacji celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r., to skoordynowane działania na świecie mają kluczowe znaczenie dla sprostania wyzwaniom w zakresie zdrowia publicznego i odżywiania, zmian klimatu, niedoboru zasobów i praw człowieka.


„Globalny system żywności stanowi obecnie duże wyzwanie. Rozległa sieć rolników, dostawców, producentów, handlowców, przetwórców i sprzedawców detalicznych, którzy zapewniają żywność ludziom na świecie, musi uwzględniać zmiany, które zachodzą na świecie. Postęp w realizacji przez nas celów wyznaczonych w ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” jest inspirujący. Wciąż pozostaje wiele do zrobienia, ale jesteśmy przekonani, że dzięki współdziałaniu uda nam się stworzyć zdrowszą i bardziej zrównoważoną przyszłość dla nas wszystkich” – powiedział Mehmood Khan.

 
Firma PepsiCo ogłosiła również podjęcie kroków mających na celu zwiększenie przejrzystości i poprawę dostępu do kluczowych informacji dotyczących działań w ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” oraz kluczowych kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju, istotnych dla interesariuszy. Na swojej globalnej witrynie firma uruchomiła nową, interaktywną sekcję
„Tematy od A do Z” („A-Z Topics”). Zastępuje ona oddzielny Raport GRI publikowany przez PepsiCo w ubiegłych latach i zapewnia dostęp do łatwych w nawigowaniu oraz regularnie aktualizowanych informacji na temat polityki, programów, zarządzania i wyników PepsiCo w odniesieniu do celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r.

 

 

 

 

Także w Polsce PepsiCo prowadzi działania i odnosi wymierne rezultaty wynikające z realizacji strategii „Działanie ze świadomością celu”. Wybrane przykłady:

 

1.      Produkty
PepsiCo oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które odpowiadają na różne potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje swoich przekąsek i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy.

o   Chipsy ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierając 70% mniej tłuszczu niż tradycyjne chipsy;

o   Wielozbożowe krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;

o   W chrupkach Cheetos Ketchup oraz Cheetos Pizzerini PepsiCo zredukowano ilość soli o 25%, a w Cheetos Spirals o 30%;

o   W chrupkach i popcornie PepsiCo zredukowało ilość tłuszczów nasyconych o 83% - obecnie są one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;

o   Konsumenci, którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród Pepsi Bez Kalorii, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon;

o   Napoje herbaciane Lipton Ice Tea Peach, Green Lemon, Green Mango, są częściowo słodzone stewią;

o   W ofercie PepsiCo są też woda Krystaliczne Źródło i soki owocowe Toma. 

2.      Planeta

·         PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich zakładów na środowisko.  W latach 2009-15 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu. Więcej informacji znajduje się tutaj

·         Dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co stanowi równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej! Przekłada się to na zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

·         W ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo powstała edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo (upuphippo.com) na smartfony dla dzieci. Dzięki niej najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe butelki po napojach.

3.      Ludzie

·         Będąca częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów ziemniaczanych, wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka przemysłowego w Polsce. Poprzez  wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz wieloletnie budowanie i rozwijanie bliskich relacji z polskimi rolnikami, PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję ziemniaka przemysłowego, a także życie i pracę rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje z ponad 50 polskimi rolnikami, którzy dostarczają łącznie ponad 120 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie.

 

Więcej informacji na temat działań CSR PepsiCo znajduje się w materiale „Działania PepsiCo w Polsce w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu”, który można pobrać z polskiej strony PepsiCo.


O firmie PepsiCo



[1] Na dziesięciu wiodących dla PepsiCo rynkach napojowych i żywnościowych na świecie.



Nadesłał:

Jarosław Soroczyński

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl