Etyka w biznesie – na krótką metę nieopłacalna, ale konieczna


Etyka w biznesie – na krótką metę nieopłacalna, ale konieczna
2018-03-29
Branża finansowa zaczyna dostrzegać, że choć poważnie traktowane działania etyczne mogą ograniczać konkurencyjność biznesu, prowadzą do budowy wyjątkowych organizacji. Przykładem są firmy, które otrzymały tytuł Etycznej Firmy w konkursie organizowanym przez PB oraz PwC - w tym ANG Spółdzielnia.

W tym roku tytuł Etycznej Firmy przyznawany był już po raz czwarty. Konkurs organizowany przez Puls Biznesu i PwC przeznaczony jest dla tych przedsiębiorstw, które stosują najlepsze praktyki etyczne w budowaniu swojej organizacji. Szanują pracowników, klientów, kontrahentów, konkurencję, środowisko oraz społeczeństwo. Tytuł mogły otrzymać firmy, które wdrażają zasady etyczne na każdym szczeblu organizacji, dla których celem działalności, oprócz maksymalizacji zysków, jest budowanie właściwych relacji z interesariuszami. Te przedsiębiorstwa, które zostały wyróżnione trzeci raz z rzędu, uzyskały tytuł Super Etycznej Firmy i przez najbliższe 3 lata będą pełniły rolę doradczą z zakresu etyki. Wśród laureatów tego wyróżnienia znalazła się ANG Spółdzielnia.

- Z doświadczenia wiemy, jak trudno jest walczyć z pokusą szybkiego zarobku, który w branży finansowej można bardzo łatwo osiągnąć, ale często wiąże się z wyrządzeniem krzywdy klientowi. Tym bardziej jesteśmy wdzięczni naszym współpracownikom, że są tak otwarci na to, by kierować się zasadami odpowiedzialnej sprzedaży, co nie raz oznacza dla nich zmniejszanie ich finansowych szans. Dziękuję im za to, że szanują postawione przez nas na początku powstawania firmy cele, a ich starania, by etycznie podchodzić do zawodu sprawiły, że już po raz trzeci odbieramy tak ważną dla nas nagrodę. Dziękujemy także organizatorom konkursu, którzy naprawdę robię bardzo pożyteczną robotę propagując etykę w biznesie– mówi Artur Nowak – Gocławski z ANG Spółdzielni.

Branża finansowa na drodze do odbudowania zaufania społecznego

Firmy zajmujące się finansami, czyli m.in. pośrednicy kredytowi i ubezpieczeniowi, znalazły się w trudnym położeniu, z którego jedynym wyjściem są zmiany w podejściu do klienta. Lata nieetycznych działań prowadzonych przez niektóre firmy wpłynęły na spadek zaufania do całej branży. Eksperci uważają, że wyjściem z sytuacji jest mówienie głośno, co stanowi problem i konsekwentna zmiana w strategiach działania branży.

- W ANG Spółdzielni postawiliśmy sobie jasny cel – zerowy poziom missellingu. Kluczem do sukcesu dla branży finansowej jest po prostu bycie w porządku wobec klienta. Wydaje się to oczywiste, ale niestety presja wyników, plany sprzedażowe, niska świadomość społecznej roli branży – te wszystkie czynniki sprawiły, że zapomnieliśmy już, że jesteśmy instytucją zaufania publicznego i to jest według mnie największym naszym zaniedbaniem. Jesteśmy zdeterminowani do tego, aby zmienić wizerunek branży – nie tylko poprzez realizowanie misji, jaką przyjęliśmy w ANG Spółdzielni, ale również dzięki edukacji i debacie podczas organizowanej przez nas konferencji Nienieodpowiedzialni. Cieszy nas fakt, że wśród laureatów nagrody Etyczna Firma jest coraz więcej przedsiębiorstw z branży finansowej. Jesteśmy wszyscy mocno niedoskonali, ale naprawdę staramy się by być lepszymi jako branża - nawet jeżeli jeszcze nie wszyscy, to na pewno większość z nas – dodaje Artur Nowak – Gocławski.

Wśród laureatów konkursu, oprócz ANG Spółdzielni znalazły się także inni przedstawiciele branży finansowej: Saturn TFI, Bank Zachodni WBK, CMC Markets UK S.A. Oddział w Polsce, ING Bank Śląski, PKO Bank Polski, KRUK, Pramerica Życie TUiR, PZU oraz Citi Handlowy.



Nadesłał:

brandscope

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl