Czarny Piątek – czas zakupowych szaleństw


Czarny Piątek – czas zakupowych szaleństw
2017-11-10
Nieuchronnie zbliża się Black Friday, który przywędrował do nas zza oceanu. Czarny Piątek przypadający na koniec listopada, uznawany jest za początek przedświątecznego sezonu sprzedażowego. Planując zakup świątecznych prezentów, warto zachować zdrowy rozsądek i uważać na sztuczki sprzedawców.

Czarny piątek to czas, kiedy wielu z nas ochoczo wyrusza za zakupy w celu upolowania najatrakcyjniejszych promocji. Specjaliści od marketingu długo przygotowują się na ten kluczowy dzień, opracowują kampanie, przygotowują niezbędne artykuły POS, które zwabią konsumentów oraz spektakularne i nieszablonowe akcje promocyjne, obok których nie da się przejść obojętnie. Wszystkie kreatywne i niestandardowe pomysły mają jeden cel – sprzedać w tym szczególnym czasie jak najwięcej.

Przeczytaj również:

Lubimy promocje

Choć w Polsce Black Friday nie jest jeszcze tak popularny na zachodzie, to jak wynika z badań, ponad 90% naszego społeczeństwa chętnie korzysta z promocji, nie tylko w czasie wyprzedaży, ale również na co dzień, podczas zwykłych zakupów. W zasadzie jest to zrozumiałe, że widząc wobbler reklamowy informujący o obniżce danego produktu, jest wysoce prawdopodobne, że po niego sięgniemy. Okazje cenowe w sklepach działają na klientów jak magnes i nawet jeśli na liście zakupowej nie ma towaru, który akurat jest w promocyjnej cenie, to i tak można się spodziewać, że wyląduje on w koszyku. Skoro tak chętnie dajemy się skusić na co dzień, to jak nie skorzystać z promocji, kiedy wyprzedaże są największe?

Przedświąteczne szaleństwo zakupowe

Promocje, rabaty i wyprzedaże kuszą, zwłaszcza, jeśli na horyzoncie mamy konieczność kupna świątecznych prezentów dla najbliższych. Z tego powodu Black Friday jest najbardziej dochodowym dla sprzedawców dniem. Aby ułatwić konsumentom zakupy, a przy okazji zarobić jeszcze więcej, sklepy wydłużają w ten dzień godziny otwarcia i poszerzają swój asortyment. Oryginalne aranżacje przestrzeni sklepowej w połączeniu z materiałami wspomagającymi sprzedaż, takimi jak np. wobler reklamowy potrafią skutecznie zwrócić uwagę klienta i wzbudzić jego zainteresowanie. Nawet jeśli w obronie przed oddziaływaniem sztuczek marketingowych postanowimy w tym czasie nie odwiedzać sklepów, to i tak informacje o wyprzedażach zbombardują naszą skrzynkę e-mailową lub tablicę w mediach społecznościowych.

Kupuj ale rozważnie!

Przed skorzystaniem z oferowanych w tym czasie licznych okazji cenowych, warto dokładnie sprawdzić, jaka jest standardowa cena produktu, który zamierzamy kupić. Sprzedawcy często celowo zawyżają cenę pierwotną i w rezultacie cena promocyjna nie jest np. o 50% niższa, tylko o 10%. Koniecznie trzeba zasięgnąć również informacji o warunkach reklamacji i zwrotu. Niezależnie od tego, czy kupujemy elektronikę, kosmetyki czy ubrania, warto zachować ostrożność i podejść do zakupów na chłodno.  



Nadesłał:

Malwinau

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl